מדדים ומחקרים

העיר שכולם רוצים לגור בה: לאיפה הצטרפו הכי הרבה תושבים?

בית שמש היא אחת הערים העיקריות אליהן עוברים תושבים העוזבים את ירושלים, מה שמעיד על מגמת הגירה חיובית לעיר. ההגירה החיובית לבית שמש עשויה להשפיע על מגוון היבטים בעיר. לדוגמה, בירושלים משק בית ממוצע מונה 3.80 נפשות, לעומת ממוצע ארצי של 3.19
מערכת ice |  3
דירוג הערים היקרות ביותר בעולם (צילום shutterstock, pixabay, vecteezy, freepik)
אחרי שפורסם כי חיפה סובלת מההגירה השלילית הגרועה בישראל, בית שמש, עיר הממוקמת במחוז ירושלים, מתבלטת כיעד מועדף להגירה פנימית בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), בית שמש היא אחת הערים העיקריות אליהן עוברים תושבים העוזבים את ירושלים, מה שמעיד על מגמת הגירה חיובית לעיר.
בעוד שירושלים חווה מאזן הגירה פנימית שלילי, עם 11,100 תושבים שעזבו את העיר ליישובים אחרים בישראל בשנת 2023, בית שמש נהנית מזרם של תושבים חדשים. גורמים אפשריים למשיכה זו כוללים מחירי דיור נוחים יותר, פיתוח תשתיות, וקהילות דתיות מגוונות.

למרות שאין נתונים מדויקים על מספר המהגרים לבית שמש, ניתן להסיק שהעיר מושכת אוכלוסייה מגוונת. בירושלים, לדוגמה, 29.2% מהתושבים הם חרדים, וסביר להניח שחלק מהמהגרים לבית שמש משתייכים לקבוצה זו, בהתחשב באופי הדתי של העיר.
ההגירה החיובית לבית שמש עשויה להשפיע על מגוון היבטים בעיר. לדוגמה, בירושלים משק בית ממוצע מונה 3.80 נפשות, לעומת ממוצע ארצי של 3.19. אם מגמה זו משתקפת גם בבית שמש, היא עשויה להוביל לגידול מהיר באוכלוסייה ולצורך בפיתוח מואץ של תשתיות חינוך, דיור ותעסוקה.
לסיכום, בעוד שערים כמו ירושלים מתמודדות עם הגירה שלילית, בית שמש מתבלטת כיעד אטרקטיבי להגירה פנימית. מגמה זו מציבה אתגרים והזדמנויות לעיר, ומדגישה את חשיבות התכנון העירוני והפיתוח הכלכלי לקליטת האוכלוסייה הגדלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בית שמש
    איצקו 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתכוננו לחזור לימי הביניים.
    סגור
  • 2.
    אכן בית שמש מושכת אוכלוסיה מגוונת, חארדים מכל הסוגים. (ל"ת)
    יהודה 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    גם הרבה עולים חדשים מגיעים לבית שמש (ל"ת)
    א 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור