מדדים ומחקרים

מחקר מפתיע: נשים מצליחות יותר במבחנים בזמן הזה של החודש

בניגוד למה שחשבתם: מחקר שנערך בלונדון ופורסם באתר הגרדיאן מגלה כי נשים עושות פחות טעויות ויש להן גמישות מנטלית טובה יותר דווקא בזמן המחזור. כפועל יוצא, גם הביצועים הספורטיביים שלהן טובים יותר
מערכת ice | 
נשים (צילום freepik)
אז מהי ההשפעה האמיתית של המחזור החודשי על נשים? תתפלאו אבל מסתבר שלרוב דווקא לטובה. מחקר חדש שפורסם באתר הגרדיאן הבריטי מגלה כי נשים עושות פחות טעויות ויש להן גמישות מנטלית טובה יותר בזמן המחזור - וזאת למרות שהן מרגישות גרוע יותר מאשר בכל זמן אחר במהלך המחזור החודשי שלהן.
המחקר, שנערך על ידי מכון UCL לספורט, פעילות גופנית ובריאות (ISEH), מצא כי זמני התגובה, הדיוק ותשומת הלב לפרטים של נשים הוגברו בזמן הווסת, ומאתגר את ההשערות הנוכחיות בנוגע לאופן שבו נשים מתפקדות בספורט במהלך התקופה. לתשומת לב הפרזנטורית של אולווייז, האלופה האולימפית לינוי אשרם.
המחקר, שפורסם בכתב העת Neuropsychologia, כלל ניתוח נתונים מ-241 משתתפים (כולל 96 גברים, ו-47 מהנחקרים היו נשים שלא קיבלו וסת באופן קבוע עקב אמצעי המניעה שלהם, למטרות השוואה). המשתתפים גם תיעדו את מצבי הרוח שלהם ומילאו שאלון לגבי הסימפטומים שלהם, בעוד שאפליקציות מעקב תקופתיות שימשו כדי להעריך באיזה שלב במחזור שלהן היו המשתתפות כאשר ניגשו לבדיקות.
 
נמצא כי לא היה הבדל קבוצתי בזמני תגובה ובדיוק בין הגברים והנשים, אך נמצא שהנשים שקיבלו וסת באופן קבוע – דווקא השיגו ביצועים טובים יותר במהלך המחזור החודשי, בהשוואה לכל שלב אחר, והציגו זמני תגובה מהירים יותר ועשו פחות שגיאות. זאת, למרות שהמשתתפות דיווחו על הרגשה גרועה יותר במהלך הווסת, והאמינו שהדבר השפיע לרעה על ביצועיהן.
ד"ר פלמיניה רונקה, המחברת הראשית של המחקר, אמרה שהממצא שנשים השיגו ביצועים טובים יותר במהלך המחזור הוא "מפתיע", ושזה עשוי לשנות את הדרך שבה חשבו את הביצועים של ספורטאיות ביחס למחזור החודשי שלהן".
חוקרת נוספת, ד"ר מייגן לורי, אמרה: "יש הרבה עדויות מנשים שהן עלולות להרגיש מגושמות רגע לפני הביוץ, למשל, מה שנתמך על ידי הממצאים שלנו כאן. התקווה שלי היא שאם נשים יבינו כיצד המוח והגוף שלהן משתנים במהלך החודש, זה יעזור להן להסתגל. למרות שדרוש עוד הרבה מחקר בתחום זה, הממצאים הללו הם צעד ראשון וחשוב לקראת הבנת האופן שבו הקוגניציה של נשים משפיעה על הביצועים הספורטיביים שלהן בנקודות שונות במהלך המחזור שלהן, מה שבתקווה יאפשר שיחות חיוביות בין מאמנים וספורטאים סביב ביצועים ושגשוג”.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה