מדדים ומחקרים

גאווה ישראלית: השחיין דוד גרצ'יק חצה את הרף והדהים את השופטים

בנבחרת ישראל מתחממים על הקווים ונערכים לתחרות הגדולה ובינתיים מביאים כבוד עוד בשלבי קבלת הכרטיס לתחרות. הפעם הפתיע השחיין הישראלי כשחצה בשתי מאיות את הרף שהוצב לו 

דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
דוד גרצ’יק הבטיח את כרטיסו לתחרות אחרי שענה לקריטריון האולימפי במשחה ל-200 מטר גב וקבע תוצאה של 1:57.48 דקות, המהירה בשתי מאיות מהקריטריון. במבחן הקודם היה רחוק הישראלי בשלוש מאיות מהקריטריון והפעם עמד יפה באתגר.
גרצ’יק, ששחה אמש בחצי הגמר אליו העפיל מהמקום השני, אמר בסיום: “ירד הקוף מהגב, במיוחד אחרי שלא הצלחתי לעשות בטריילז והייתי בדאון כי הייתי ממש קרוב, ועכשיו כשסוף סוף עשיתי את זה אני ממש שמח. הייתי לחוץ, אבל שלטתי בלחץ, עבדתי עם פסיכולוג הספורט שעזר לי. היה לי ממש כיף שהנבחרת עשתה עבודה מדהימה אתמול וזה נתן לי הרבה מוטיבציה ואמונה בעצמי, כולם ממש שמחו בשבילי שהצלחתי”.
רייצ’ל סטראטון-מילס, שמאמנת את גרצ’יק וגם את איילה ספיץ במכללת נורת’ ווסטרן, הגיעה לבלגרד ולא הסתירה את התלהבותה מגרצ’יק: “הגעתי מארה”ב במיוחד כדי לצפות בהם שוחים. אני מאוד גאה שהוא הצליח לעמוד בקריטריון, הוא עבד כל כך קשה בשביל זה ומגיע לו. הוא הוציא לפועל משחה מעולה הבוקר, טקטי, הוא עשה התאמות מהמשחה הקודם בטריילז ובזכות זה הוא עשה זאת”.
ענבר דנציגר העפיל אף הוא לחצי הגמר מהמקום התשיעי עם 1:59.84 דקות. אדם מראענה סיים במקום ה-23 (2:07.03).אנסטסיה גורבנקו שברה עוד שיא ישראלי, הפעם ב-100 מטר חזה, כשקבעה תוצאה של 1:06.15, שיפור של למעלה מחצי שניה לשיאה שנקבע לפני שנתיים בספרד. גורבנקו קבעה גם קריטריון אולימפי במשחה זה והעפילה לחצי הגמר מהמקום הראשון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה