מדדים ומחקרים

רשת מלונות פתאל מסכמת רבעון: בצל המלחמה, ההכנסות צמחו ב-13%

החברה הציגה עלייה של 13% בהכנסות לכ-1.4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.24 מיליארד שקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כמו כן, הונה העצמי של החברה זינק בכמעט 30% לכ-4.64 מיליארד שקל. ומה התחזית להמשך?
מערכת ice | 
דוד פתאל (צילום מסך מתוך אתר פתאל)
רשת מלונות פתאל (אשר רק לאחרונה השיקה מלון יוקרה חדש) הציגה היום (חמישי) את תוצאותיה הכספיות בנוגע לרבעון הראשון שלה בשנת 2024, שנחשב לחלב ביותר בתחום התיירות. הנתון המפתיע לטובה הוא עלייה של 13%  בהכנסות לכ-1.4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.24 מיליארד שקל בהשוואה לאותו רבעון אשתקד. הסיבה לעלייה היא בעקבות פתיחת בתי מלון חדשים, עלייה באחוזי התפוסה, במחיר הממוצע לחדר וגן בשערי החליפין.
הרווח לפי הפחתות והוצאות אחרות (EBITDAR) ברבעון הראשון זינק בכ-35% לכ-399 מיליון שקל, בהשוואה לסכום של 294.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הצליחה לצמצמם באופן משמעותי את ההפסד המיוחס לבעלי
כמו כן, הונה העצמי של החברה בנטרול תקן IFRS16 גדל בכ-29% לכ-4.64 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.6 מיליארד שקל במרץ 2023. לחברה קופת מזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך המוחזקים למסחר בסכום כולל שעומד על כ-775 מיליון שקל. כמו כן, בחודש ינואר השלימה החברה שותפות שלישית עם גופים מוסדיים לרכישת מלונות פעילים באירופה בעלי פוטנציאל השבחה – בדגש על מלונות ברמה 4 עד 5 כוכבים. נכון למועד כתיבת הדוח, השותפות חתמו על עסקאות לרכישת 7 בתי מלון באירופה השקעת הון כוללת של כ-66 מיליון אירו.
תחזית החברה להמשך שנת 2024 ממשיכה להציג מגמת צמיחה בהתאם לתוכנית האסטרטגית בה היא דוגלת: הכנסות החברה צפויות לנוע בין 2.8-8.2 מיליארד שקל, המהווים עלייה ממוצעת של 11%-6% ביחס להכנסות החברה ב-2023.
יורם ביטון, מנהל פעילות מרכז אירופה מסר: "רשת מלונות פתאל הוכרה בשנת 2023 כאחת מרשתות המלונות הצומחת ביותר באירופה וידוע, כי היא  המותג החזק בישראל, גרמניה ואוסטריה והינה שחקן משמעותי בבריטניה, הולנד וספרד. המותג לאונרדו של הרשת זוכה להערכה רבה והוקרה  ולמעשה, המגזין היוקרתי ביזנס טרוול המיועד לאנשי עסקים, דרגו את רשת מלונות לאונרדו בין שתי הרשתות האיכותיות והמועדפות עליהם בנסיעות עסקיות בגרמניה ובכל אירופה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה