מדדים ומחקרים

ערוץ 14 בסקר דרמטי: מה דעת הציבור על סערת מינויי הרמטכ"ל?

בסקר שערך הערוץ, נשאלו 512 משתתפים בנוגע לסערה סביב העובדה כי הרמטכ"ל ממשיך למנות בכירים על אף העובדה שהוא חלק בלתי נפרד ממתקפת הפתע על ישראל. כמו כן, הם נשאלו מי לדעתם צריך לכהן כשר הביטחון, ומה דעתם בנוגע להצעה להפסקת אש האמריקנית
מערכת ice |  1
ערוץ 14 (צילום מסך ערוץ 14)
אין ספק כי המלחמה המתמשכת בין ישראל לחמאס הגבירה את החיכוכים בחברה בנושאים רבים, כאשר אחת מהסוגיות שהעסיקו באופן נרחב את הציבור הישראלי בתקופה האחרונה היא העובדה כי הרמטכ"ל ממנה בכירים לתפקידים חדשים, ובמקביל מדיח קצינים בכירים אחרים. סקר ערוץ 14 בדק את דעת הציבור בנושא זה, וגם: מי צריך להיות שר הביטחון, ומה בדבר ההצעה להפסקת אש האמריקנית?
בנוגע לשאלה: "את מי הייתם רוצים לראות בתפקיד שר הביטחון?", כ-57% השיבו כי האדם המתאים ביותר לתפקיד הוא תא"ל עופר וינטר, בעוד כ-43% האמינו כי מי שצריך להמשיך בתפקיד הוא שר הביטחון המכהן, יואב גלנט. נזכיר כי רק לאחרונה הרמטכ"ל מנע את קידומו של וינטר לדרגת אלוף, ובכך למעשה הוא סיים את שירותו בצה"ל. עם זאת, כאשר השאלה הזו נשאלה מבין מי שהגדיר את עצמו כמצביע לקואליציה, הפערים גדלו אף יותר כאשר וינטר זכה לתמיכה של 79%, ואילו גלנט קיבל כ-21% תמיכה בלבד.
 
שאלה נוספת שעלתה היא בנוגע להצעה האמריקנית להפסקת אש, הכוללת הפסקת המלחמה באופן מוחלט והכרה במדינה פלסטינית בתמורה לנורמליזציה עם ערב הסעודית. כ-72% השיבו שהם מתנגדים לה, כ-23% השיבו כי הם תומכים בה, ול-5% אין עמדה בנושא. עוד שאלה בסקר היא: "האם נכון שהרמטכ"ל ימנה קצינים בכירים חדשים ויעצב את המטכ"ל הבא?". כ-56% מהמשיבים ענו כי הדבר לא נכון, כ-36% אמרו כי זו החלטה שגויה, ו-8% השיבו כי הם לא יודעים.
הסקר נערך היום (חמישי) על ידי מכון דיירקט פולס בהשתתפות 512 משתתפים בוגרים מכלל האוכלוסייה המהווים מדגם מייצג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העיקר ינון מגל מספר לכספית
    יו יו 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא לגיטימי להעביר ביקורת על הצבא בזמן מלחמה. . והציבור הפתי שחושב למנות לשר בטחון אדם שלפני 5 דקות לא ידענו שהוא קיים רק בגלל ששמאלנים כביכול סיכלו אותו... סתומיםיו
    סגור