מדדים ומחקרים

מחקר קובע: כך דמעות של נשים משפיעות על גברים אגרסיביים

מחקר שנערך מצא כי דמעות של אישה גורמות להתנהגות מפויסת יותר ונקמנית פחות בקרב גברים "דמעות הן מטריית הגנה כימית מפני תוקפנות", אמר פרופ' נועם סובל

מערכת ice | 
בכי (צילום shutterstock)
למרות שלכל היונקים יש בלוטות דמעות בעיניים, הבכי האנושי נתפס כייחודי. מחקר של מדעני מכון ויצמן מצא כי הדמעות שלנו מכילות מולקולות המשמשות להפחתת תוקפנות אצל הזולת. לפי המחקר, חשיפה לריח הדמעות של נשים מפחיתה את הפעילות המוחית הקשורה באגרסיות בקרב גברים  ומובילה לשינוי התנהגותי משמעותי ולהפחתת תוקפנות.
החוקרים חשפו כי קבוצה של נבדקים גברים מבלי שידעו מה הם מריחים. מיד לאחר מכן הם השתתפו במשחק שנועד לעורר בהם אגרסיות. במסגרת המשחק, החוקרים גרמו לנבדקים להאמין שהם משחקים מול שחקן שגורם להם להפסיד כסף. המשתתפים יכלו לבחור אם לנקום מבלי לקבל על כך תגמול כספי, או להמשיך להרוויח כסף. תוצאות המחקר הצביעו כי לאחר החשיפה לדמעות, ההתנהגות הנקמנית פחתה ביותר מ-44%.
בעת חשיפה לדמעות חלה ירידה משמעותית בפעילות של שני אזורי מוח הקשורים בתוקפנות: קליפת המוח הקדם-מצחית והאינסולה הקדמית. בנוסף, החשיפה לדמעות הגבירה את התקשורת העצבית בין האינסולה הקדמית לאמיגדלה, אזור מוחי הקשור לעיבוד זיכרונות ורגשות ומשתתף גם בעיבוד ריחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה