נדל"ן ותשתיות

"קנדה ישראל" חוטפת מכה קשה: ההחלטה הדרמטית על פרויקט הענק בת"א

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה להפקיד את תוכנית מגדל "בלו" בתל אביב, שהוגשה על ידי חברת הנדל"ן ועיריית תל אביב, ולהפחית ממספר הקומות במגדל מ-80 קומות כפי שהתוכנית הוגשה ל-55 קומות
מערכת ice |  1
הדמיית מגדל בלו בתל אביב (צילום משה צור אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד את תוכנית מגדל "בלו" בתל אביב. התוכנית שהוגשה על ידי עיריית תל-אביב וחברת "קנדה ישראל", הינה על שטח של למעלה מ-30 דונם, ממוקמת בצמידות למחלף גלילות בגבולה הצפוני של העיר תל אביב. בשטח זה הוקם לאחרונה פרויקט תעסוקה בן 8 קומות בשטח של למעלה מ-64,000 מ"ר, המאוכלס על ידי חברת WIX. 
הוועדה החליטה להפחית ממספר הקומות במגדל מ-80 קומות כפי שהתוכנית הוגשה ל-55 קומות. כמו כן, קבעה כי 150 יחידות הדיור בפרויקט, יוגדרו להשכרה בבעלות אחודה למשך 20 שנה. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי תעסוקה ושטחים למבני ציבור שישולבו במגדל. התוכנית נערכה על ידי משרד משה צור אדריכלים.
הוועדה שמה דגש בהחלטתה על שיפור איכות המרחב הציבורי סביב התוכנית, היות וסביבת התכנית המידית במצב הקיים מוטה רכב באופן משמעותי, וזאת בניגוד להעצמת הבינוי המוצעת בתוכנית, המסתמכת על מענה באמצעות מערכות תחבורה ציבורית ותיעדוף הולכי רגל ואופניים. בהתאם ביטלה הוועדה דרכים, חניות ותחנות עצירה במפלס הקרקע, וכן קבעה תקן חניה מועצם לאופניים, וכן שדרוג התכנון הנופי בסביבת המבנה. 
כמו כן, הוועדה קבעה כי לשימושי התעסוקה לא יתווספו חניות כלל על קיים בשטח התוכנית, וכן קבעה תקן חניה מופחת לשימושי המגורים. כמו כן, לראשונה במחוז תל אביב, מאז אושרה החקיקה בנושא "ביטול עיקרי ושירות" שהוביל מטה התכנון הלאומי, ההחלטה מפרטת את סך השטחים בתוכנית ללא חלוקה בין עיקרי ושירות. המשמעות היא קיצור לוחות הזמנים בעת קבלת ההיתר. 
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, ערן ניצן, מסר: "הפקדת התוכנית היא סנונית ראשונה המכתיבה את ההתפתחות האינטנסיבית הצפויה סביב מחלף גלילות. הקמתו של הקו הירוק לצד פיתוח מערכות הסעת המונים מאפשרים לקדם באזור המחלף - מגדלי משרדים לצד פיתוח סוגי מגורים מכלילים ומענים ציבוריים נדרשים".
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר, סיפר: "הפרויקט סמוך ללב אזורי הפיתוח של צפון מחוז תל אביב ביניהם תוכנית חוף התכלת, איזור התעסוקה של הרצליה פיתוח ומרחב גלילות המתפתח. כל אלו מספקים לפרויקט אפשרויות פיתוח תוך הישענות על הקו הירוק של הרכבת הקלה  שנמצא בהקמה בימים אלו ויאפשרו לשפר משמעותית את ההגעה בתחבורה ציבורית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קהל יעד שישלם לא מעט.ירצה חניה לרכב
    Mtlk 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שישלם מליונים ירצה חניה לרכב שנים או שלוש.צריך להיות ראלי.במה שאתה מבקש מאנשים.ועדיף שהממשלה עם רוצהלהקל בעומס בכבישים.פשוט תשקיע אצל מי שהם כן ירצו בזה
    סגור