נדל"ן ותשתיות

תפנית בפרשת עוקץ דירות היוקרה בבת ים: אלקטרה תציל את המצב?

פרויקט סי טאוור בבת ים נתקע לאחר שהתברר שחברת רום כנרת מכרה את אותן דירות פעמיים. כעת ביהמ"ש המחוזי בת"א מבקש מאלקטרה השקעות, שהלוותה כספים לפרויקט, להשלים את הפרויקט בעצמה
מערכת ice | 
דירות (צילום shutterstock)
עשרות אנשים שהתקשרו בהסכם לרכישת דירה בפרויקט סי טאוור 4 בבת-ים, וציפו להגיע לדירת חלומותיהם, גילו לפני מספר חודשים כי כעבור 6 שנים, במקום ישנו רק מכתש ענק ובעל השליטה ברח לדובאי. בא כוחם של הרוכשים, עו"ד איתי אנשל, הגיש לבית המשפט בשמם בקשה למתן צו פתיחת הליכים – שיקום החברה וכן בקשה בהולה למינוי נאמן זמני ולמתן צו איסור דיספוזיציה במעמד צד אחד, למניעת העברת כספי המבקשים מחשבון נאמנות לחשבון החברה עקב חדלות פירעונה.
"דה מרקר" פרסם אתמול (שלישי) כי בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה לנאמני רום כנרת ולחברת אלקטרה השקעות, להגיע להסדר, שבו מי שתבצע את הפרויקט תהיה אלקטרה. אלקטרה, שהלוותה לרום כנרת 20 מיליון שקל, מעדיפה שלא להיענות לבקשה. נאמני רום כנרת פנו לעיריית בת ים בבקשה להגדלת זכויות הבנייה כך שכל הרוכשים (הכפולים) יזכו לקבל דירה.

השופטת נועה גרוסמן אמרה בדיון כי "יש להשלים הסדר שישמור על זכויות אלקטרה השקעות, בעלת המשכנתא, ובעיקר יאפשר את קידום הפרויקט והשלמתו. אלקטרה מתקדמת יפה בפרויקט סמוך שקשור במרתפיו לפרויקט הנוכחי, דבר שתורם לרצון של כלל המעורבים לראות את החברה ממשיכה גם בפרויקט זה".
בדוח של נאמני החברה שמונו בתיק, נכתב בזמנו: "עלויות הביצוע והמימון של הפרויקט והדירות צפויות להיות, בסופו של דבר, גבוהות מאלו שקבוצת רום כנרת התחייבה כלפי הרוכשים. בחלק מהפרויקטים, מצב זה מחייב בחינה בדבר כלכליות הפרויקט והדבר היכולת של הרוכשים לעמוד בעלויות שיידרשו בפועל לצורך השלמת הפרויקט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה