נדל"ן ותשתיות

דוראל מימן זכתה במענק משרד האנרגיה - ותקים מתקן פיילוט בישראל

החברה תקבל כ-500 אלף שקל באמצעות משרד המדען הראשי, ותייצר אמוניה ירוקה במתחם ייעודי שתקים בקיבוץ בבקעת הירדן. המהלך עשוי להביא לשיפור משמעותי בחקלאות ובאיכות הסביבה. אף שנכון להיום מחיר המימן הירוק גבוה משמעותית ממחיר המימן האפור, התפתחות הרגולציה באירופה יכולה לסייע לסגירת הפער
מערכת ice | 
יקי נוימן מנכ"ל קבוצת דוראל (צילום מיכה לובטון, shutterstock)
חברת דוראל זכתה במענק של המדען הראשי במשרד האנרגיה והתשתיות בהיקף של 500 אלף שקל, ותפתח מתקן פיילוט לייצור אמוניה ירוקה בישראל בקיבוץ נערן שבבקעת הירדן. מתחם הפיילוט שיוקם בעלות של עשרות מיליוני שקלים בשיתוף חברת דשן הצפון, יכלול שדה סולארי שיחובר אליו ויוקם בקיבוץ נערן בהספק מתוכנן של 20 מגה ואט למכשיר אלקטרוליזה שייצר מימן ירוק.
על פי דיווח כתב דה מרקר יורם גביזון הבוקר (חמישי), שי צ'רני, מנהלת הפיתוח העסקי בדוראל מימן, ציינה שהחברה תקים את מתקן האמוניה הירוקה הראשון בישראל. לדבריה, בעולם יש מתקן נוסף אחד בספרד לייצור אמוניה ירוקה, שגם הוא פועל עבור תעשיית הדשנים. בניגוד למימן שמיוצר במרבית מפעלי האמוניה בעולם באמצעות תגובה של גז המתאן עם קיטור על פני קטליזטור של ניקל בטמפרטורות גבוהות. 
מדובר בתהליך שנחשב מזהם ואחד התורמים המרכזיים לפליטות של פחמן דו-חמצני. המימן הירוק שייוצר במתקן בנערן ישמש לייצור אמוניה ירוקה באמצעות תהליך הבר-בוש, תגובה של מולקולת חנקן עם שלוש מולקולות מימן, שיבוצע במפעלה של דשן הצפון. צ'רני העריכה שהמתקן החדש עשוי להביא לשיפור משמעותי בחקלאות ובאיכות סביבה. היא ציינה שהחבירה לדשן הצפון, אגודה שיתופית חקלאית שהוקמה בידי 260 קיבוצים ומתמחה בייצור דשנים נוזליים ומוצקים, תספק למתקן לקוח.
לדבריה, על אף שנכון להיום מחיר המימן הירוק גבוה משמעותית ממחיר המימן האפור (7 דולרים לעומת 3 דולרים לק"ג, בהתאמה), התפתחות הרגולציה באירופה, כולל הטלת סנקציות על שימוש בדשנים מזוהמים ושיפורים טכנולוגיים בייצור מימן ירוק, יסייעו לסגירת הפער.
 
יוני חנציס, המשנה למנכ"ל דוראל, הוסיף שהחברה גם מחזיקה במניותיה של החברה ההולנדית Fountain Fuel, שעוסקת בהקמה ובהפעלה של תחנות דלק למכירת מימן ירוק. החברה גם מחזיקה בזכויות בשותפות עם קרן אוסטרלית וחברת סמסונג במתקן לייצור מימן ירוק ממתקן פוטו־וולטאי שהספקו הוא 10 מגה-ואט.
 
דוראל מימן היא חברה בת בבעלותה המלאה של דוראל, שעוסקת בייזום מימון תפעול והקמה של פרויקטים לייצור מימן ירוק בישראל ובעולם. החברה מקימה בימים אלה מתקן חלוץ לייצור מימן ירוק בקיבוץ יטבתה מחשמל שיספק לו מתקן פוטו-וולטאי בהספק של 400 קילו־ואט. הפרויקט ייצר 15 טונה מימן ירוק בשנה עבור מחלבות יטבתה שהם 2% מצריכת האנרגיה של המחלבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה