נדל"ן ותשתיות

העיר שכולם נוטשים נחשפת: כך נראה פרויקט הנדל"ן הכושל בהיסטוריה

"עיר היער", שגדולה פי 4 מהנסיכות מונקו בריביירה הצרפתית וגם כאן יש נכסים יוקרתיים רבים שפשוט נרקבים ומחלידים, בעיר שיכולה להכיל מאות אלפי אנשים חיים כמה מאות בודדים ואין להם כל כך סיבה. כך נראה כישלון שאף אחד לא חזה
מערכת ice | 
צילום shutterstock
פרויקט הנדל"ן הכושל בכל הזמנים, "עיר היער", לא סתם מקבל את התואר הכי מפוקפק שיש. עם השקעה של 100 מיליארד דולר בביצוע סיני, העיר המלזית הזו אמורה הייתה להיות בשורה אדירה, אבל הסתיימה בפיאסקו אחד גדול ומביך.
העיר הזו ממוקמת על שטח במחלוקת, הרחק מהעיר הגדולה במלזיה ג'והור באהרו, שבדרום המדינה, היא גדולה פי 4 מהנסיכות מונקו בריביירה הצרפתית וגם כאן יש נכסים יוקרתיים רבים שפשוט נרקבים ומחלידים, בעיר שיכולה להכיל מאות אלפי אנשים חיים כמה מאות בודדים ואין להם כל כך סיבה.

בפרויקט שנבנה בשיא הפריחה בנדל"ן הסיני, יש מגרש גולף, פארק מים, משרדים, ברים ומסעדות, קניונים ומקומות בילוי, אבל פורסט סיטי לא נראית כמו עיר שוקקת אחרי 8 שנים והפכה לעיר רפאים נטושה שבעיקר התנינים השורצים בנהרות מסביב הם האורחים. 
הסיבה לכך נעוצה בניתוק שבמחירים. בעוד שדירה ממוצעת נמכרת שם בכ-1.14 מיליון דולר. בעיר הגדולה ליד המחיר הוא 141,000 דולר, יקר כמעט פי 9. השכר הממוצע במלזיה לחודש הוא כ-2,500 דולר לחודש.
 
על פי הפרסומיים בעולם, החנויות בקניונים ננטשו ונסגרו בגלל היעדר רווחים. בכל בניין רק כמה דירות מאוכלסות, יש רכבים נטושים מחלידים ברחוב ודיירת אחת סיפרה ל-BBC: "המקום הזה מפחיד. אפילו במהלך היום, כשאת יוצאת מדלת הכניסה שלך, המסדרון חשוך. אני מרחמת על כל האנשים שבאמת השקיעו וקנו פה מקום. אנחנו מחפשים לעבור מפה בהקדם האפשרי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה