נדל"ן ותשתיות

שר האנרגיה נפגש עם ראש העדה הדרוזית: מה יקודם ביישובים?

שר האנרגיה ישראל כץ, יו"ר הקואליצה אופיר כץ נפגשו היום עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית השייח מוואפק טריף וראשי הרשויות הדרוזיות וסיכמו על פיתוח רשת החשמל ביישובים הדרוזים בצפון הארץ, כמו גם בקידום מעבר היישובים לתחבורה חשמלית ומספר סוגיות נוספות
מערכת ice | 
ישראל כץ, אופיר כץ והשייח טריף (צילום משרד' האנרגיה והתשתיות)
שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ ויו"ר הקואליציה אופיר כץ קיימו היום (שני) פגישה עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מוואפק טריף, וראשי הרשויות הדרוזיות. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות קובי בליטשטיין, מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר, יו"ר רשות החשמל אמיר שביט ויו"ר רשות המים, יחזקאל ליפשיץ.
במהלך הפגישה דנו הצדדים בפיתוח רשת החשמל ביישובים הדרוזים בצפון הארץ, ובדרכים לקידום חיבורי חשמל לכלל התושבים - זאת על מנת לתקן את המצב הנתון בשנים האחרונות שלפיו, חוסר היכולת לגבש תוכניות מאושרות ולעמוד בלוחות זמנים יצרו מצב שבו אלפי בתים ביישובים הדרוזים אינם יכולים לקבל חיבור מאושר ובטיחותי של חשמל.
בנוסף, עלו על הפרק מספר פרויקטים המעודדים מעבר לאנרגיה מקיימת ברשויות הדרוזיות, וכן אפשרויות לקידום אנרגיה מתחדשת בדו שימוש על נכסי הרשויות בפרט וקידום אנרגיה מתחדשת ואגירה בכלל. כמו כן, נידונה הסוגיה של האצת מעבר לתחבורה חשמלית בקרב תושבי העדה, וכן קידום מספר סוגיות בתחום המים.
כזכור, במסגרת החלטות ממשלה "תוכנית להעצמה ולפיתוח כלכלי-חברתי ביישובים הדרוזים ברמת הגולן לשנים 2021 עד 2023" ו"תכנית להעצמה ולפיתוח כלכלי חברתי ביישובים הדרוזים והצ'רקסים בגליל ובכרמל לשנים 2021 עד 2023", הקצה משרד האנרגיה והתשתיות 6 שקלים לשנים 2022-23 לקידום פרויקטים לייצור אנרגיה מתחדשת והתייעלות באנרגיה ביישובים הדרוזים בצפון. המשרד סיים את הקצאת התקציבים כבר בסוף 2022, באמצעות האשכולות האזוריים, שהמשרד מממן בהם תפקיד של מנהל אנרגיה אשכולי, שמסייע בניהול הפרויקטים. נכון להיום, הפרויקטים נמצאים בשלבי ביצוע שונים, ובחלק מהרשויות הפרויקטים אף הסתיימו.
שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ: "בישיבה שקיימתי היום עם השייח' מוואפק טריף וראשי הרשויות הדרוזיות, הנחיתי את חברת החשמל וכל הגורמים הנוגעים בדבר לפעול באופן מיידי לחבר לרשת החשמל את אלפי הבתים ביישובים הדרוזים שלא מחוברים כיום בשל סיבות תכנוניות. בשעה שטובי בניה של העדה הדרוזית, מפקדים ולוחמים, נלחמים במדי צה"ל נגד מרצחי החמאס בעזה, לא ייתכן שמשפחותיהם תהיינה מנותקות מחשמל וחשופות לפגעי מזג האוויר וסכנות בטיחותיות וביטחוניות.
"המעט שמצופה מאיתנו כממשלה וכמדינה הוא לאפשר להם ולמשפחותיהם לנהל חיים נורמליים כמו כל אזרח במדינת ישראל, ולספק להם חיבור חשמל תקין. אני מודה למנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מוואפק טריף ולראשי הרשויות הדרוזיים על שיתוף הפעולה, ולח"כ אופיר כץ שלקח על עצמו לקדם חקיקת בזק בנושא. בכוונתי לפעול יחד עם כל הגורמים המקצועיים במשרדי לשינוי המציאות בשטח כמה שיותר מהר".
יו"ר הקואליציה, חה"כ אופיר כץ: "נעשה כל מה שניתן בכדי לשפר את איכות חייהם של אחינו הדרוזים. הבעיות של העדה הדרוזית לא צריכות לצוף רק כשיש הלוויות אלא צריכות להיות תמיד על סדר היום שלנו. אגיש בהקדם הצעת חוק שתאפשר לממש את חיבורי החשמל. אני מודה לשר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ על הירתמותו, זה צעד חשוב ואני מקווה שיירתמו אליו גם שאר משרדי הממשלה".
 
ראש העדה הדרוזית השייח' מוואפק טריף: "זו חובתה הבסיסית של המדינה לחבר את כל בתי המגורים לרשת חשמל בצורה תקינה ובטיחותית. אין זו אשמתם ואחריותם של בני העדה הדרוזית בכישלון הליכי התכנון לאורך שנים. עמדת השר כ"ץ בעניין ראויה לכל שבח וציון, מקווה כי בשבועת הקרובים ניתן יהיה להביא בשורה בעניין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה