נדל"ן ותשתיות

פתיחת הקו החדש של הרכבת הקלה: זה המקטע שהושלם בת"א

עיריית תל אביב יפו מסיימת בימים אלה מקטע ראשון בפרויקט להקמת ציר עירוני חדש- הארכת רחוב אבן גבירול שבתל אביב-יפו עד הרצליה, מדובר על נתיב בו יעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה בדומה לדרך נמיר
מערכת ice |  3
מקטע אבן גבירול (צילום גיא יחיאלי)
בימים אלה מסיימת עיריית תל אביב- יפו מקטע ראשון בפרויקט הענק להקמת ציר עירוני חדש - הארכת רחוב אבן גבירול שבתל אביב - יפו עד הרצליה. מדובר על הקמת ציר חדש, במקביל לדרך נמיר, שבו יעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה ושסביבו תיבנה שכונה חדשה, צפון - מערב העיר (ת/א 3700), שתכלול כ-20,000 יחידות דיור, שטחי עסקים ומשרדים. בעוד כשנה ייפתח לתנועת כלי רכב המשך של רחוב אבן גבירול במקטע שדה דב.
לאורך המקטע החדש של אבן גבירול יבוצע פיתוח בהתאם לתפיסות עירוניות שמקדמות עירוב שימושים לצד הצעת מגוון פתרונות תחבורתיים עבור התושבות והתושבים.
עלות פרויקט הארכת הרחוב ובניית התשתיות העירוניות התת-קרקעיות עד הרצליה – כ-700 מיליון שקל .
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "גם בעת מלחמה, תל אביב-יפו לא מפסיקה להתחדש ולצמוח. הציר החדש של אבן גבירול, בו יעבור גם הקו הירוק של הרכבת הקלה, מהווה חלק חשוב בהמשך העיר צפונה וחיבורה לערים השכנות ויתרום עוד פתרונות תחבורתיים שיקלו על כולנו. במקביל, אנחנו לא מוותרים על חשיבה ירוקה ומקיימת, ויחד עם הציר נשתלים עצים, נבנות מערכות ירוקות מתקדמות, נסלל נתיב אופניים ואפילו הוקם פארק חדש ויפהפה לטובת התושבות והתושבים".
פרויקט ההארכה יותר ממכפיל את אורכו של רחוב אבן גבירול- הרחוב העירוני המפורסם ומוסיף ל-3.1 הקילומטרים הקיימים, כ- 5.5 קילומטרים נוספים של ציר עירוני חדש עם שבילי אופניים ו-4 שורות עצים חדשים שיוסיפו צל טבעי. פיתוחן של כל התשתיות התת -קרקעיות, כולל יישום הטכנולוגיות המובילות ביותר, ואלה אמורות לספק מענה לשכונה החדשה, החל בניקוז מים, דרך הפעלת מערכת אשפה פנאומטית עד לבתי גידול לעצים. זאת, כאמור, לצד סלילת הכביש החדש והכנת הפיתוח הנדרש להנחת מסילות לקו הירוק של הרכבת הקלה שעתיד לעבור בציר.
חדשות מרעישות נוספות הן כי בימים אלה נפתח פארק שכונתי חדש - פארק המקפצה. הפארק, שנבנה בעלות של כ- 16.5 מיליון שקל, כולל מסלול ריצה באורך 250 מ', פינת משחקים, בריכה אקולוגית שסביבה דק ואזורי ישיבה ועצים.
גולת הכותרת של הפארק היא "המקפצה" - המקפצה המיתולוגית שהייתה חלק מקאנטרי גלילות- הקאנטרי העירוני הראשון בארץ, שנבנה בעיר בשנת 1965 ופעל במקום עד 2005. המקפצה תוכננה בסגנון אדריכלי ברוטליסטי ושומרה ע"י עיריית תל אביב-יפו כעדות לפיתוח תשתיות ספורט ענפות שהוקמו לאחר קום המדינה ולענף ספורט אולימפי שישראל  לקחה בו חלק. זוהי אחת המקפצות היחידות שנותרו בארץ והיא ושולבה  כחלק מהפיתוח החדש של הפארק במרכז הבריכה האקולוגית.
שטחו של הפארק השכונתי החדש, שנבנה בצמוד למתחם WIX ובלו, הוא כ- 11 דונם והוא תוכנן כך שיספק יריעה ירוקה וטבעית לדיירות ולדיירי השכונה ולעובדי מתחם המשרדים הסמוך.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חבל שהתכנון מוטה רכב. זה כביש שהולך רגל לא יוכל לחצות (ל"ת)
    אסף1 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדינת תל-אביב (ל"ת)
    שמעון 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קנאי (ל"ת)
    רינת 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור