נדל"ן ותשתיות

רוצים לקנות דירה? זה מה שעומד לקרות אחרי המלחמה

עדי ניניו, מנכ"ל אלדר משכנתאות מנתח את השינוי במדד המחירים לצרכן: "החשש המרכזי הוא שלאחר סיום המלחמה תתחיל עליית מחירים מהירה של שוק הדירות עקב  הביקוש הגדול ומלאי דירות מצומצם. המדד הנמוך וירידת מחירי הדיור מעידים יותר מכל על מצב השוק בזמן מלחמת "חרבות ברזל"
מערכת ice |  1
המשכנתאות בישראל בשפל (צילום shutterstock, אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
בתגובה למדד המחירים לצרכן שפורסם היום (שישי) ובו גם השינוי במחירי הדיור, עדי ניניו, מנכ"ל אלדר משכנתאות, מסר תגובה המתייחסת להשפעה על נוטלי המשכנתאות בישראל, כאשר הריבית של בנק ישראל עדיין תקועה על 4.75%.
ניניו הסביר: "מדד המחירים לצרכן תופס אותנו החודש עמוק בזמן מלחמה. בהקשר זה, רצוי לשים לב למדד הדיור. בחודש נובמבר המערכת הבנקאית העמידה משכנתאות בהיקף של 5.5 מיליארד שקל בלבד, דבר המצביע על כך  שהמלחמה השפיעה מאוד על שוק רוכשי הדירות. אמנם הריבית נשארה בעינה, והשוק כבר התרגל לריבית גבוהה, אך חוסר הוודאות התעסוקתי בהחלט מורגש בשוק הנדל״ן".

עוד המשיך: "בנוסף, קצב האינפלציה יורד ובהתאם גם הצפי לירידת ריבית.  החשש המרכזי הוא שלאחר סיום המלחמה תתחיל עליית מחירים מהירה של שוק הדירות עקב  הביקוש הגדול ומלאי דירות מצומצם. המדד הנמוך וירידת מחירי הדיור מעידים יותר מכל על מצב השוק בזמן מלחמת "חרבות ברזל".
לסיום טען: "לאור היציבות באינפלציה, הציפייה הינה להורדת ריבית על מנת להתחיל במגמת התאוששות בשוק הנדל"ן, הן מצד הרוכשים והן מצד היזמים. התחלת תהליך של הורדת ריבית יוביל להתאוששות הדרגתית ומתונה בענף הנדל"ן, במקום עודף ביקושים בבת אחת מצד הרוכשים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק שאלה ... אם השוק מת ואין עסקאות אבל ממשיכים לבנות
    קוקרצה 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך ההיצע בדיוק מצומצם ?
    סגור