נדל"ן ותשתיות

מנכ"לית פורום דו-קיום בנגב תוקפת: "הציבו מיגוניות כמס שפתיים"

לקראת סיור ועדת החינוך של הכנסת מחר בכפרים לא מוכרים, חיה נוח מנכ"לית פורום דו קיום בנגב תוקפת: "הציבו כעת מיגוניות ספורות כמס שפתיים, וממשיכים את ההתעלמות"
מערכת ice |  2
הצבת מיגוניות בנגב (צילום : ראתם אבו קורינאת)
חיה נח, מנכ"לית פורום דו-קיום בנגב: "פיקוד העורף התייצב בשנים 2014-2017 פעם אחר פעם בבג"צ והתכחש שוב ושוב לחובה להגן על הבדואים מירי רקטות. כל פעם מצאו תואנות חדשות. שלל תירוצים יצירתיים. המסר היה ברור: הבדואים לא זקוקים ולא זכאים להגנה. חייהם יקרים פחות. בכל הנוגע להם, אין אזרחות שווה: שיקולי השליטה התכנונית גוברים על הכל, אפילו על פיקוח נפש. 
כעת, אחרי שבמלחמה נהרגו שבעה בדואים, רובם ילדים, מירי רקטות, הם "עשו טובה" וחילקו 35 מיגוניות המעניקות הגנה מוגבלת למשפחות מסוימות בקהילה בת 304,000 תושבים. זהו מס שפתיים המיועד להגן על תדמית פיקוד העורף, כסת"ח פיקוד ההפקרה. כעת, אחרי 50 ימי לחימה, הקצו למיגון 50 מיליון ₪, אבל אין לדעת אם ומתי תתחיל הפעולה. גם כעת תחת רקטות גוררים רגליים. 
הודא אבו-עובייד, רכזת לובי בפורום דו-קיום בנגב: גם כעת הכפרים הבלתי מוכרים מופקרים לחלוטין. בכפרים אין שום אמצעי מיגון וגם לא צופרים לאזעקות, שניתן להתקין בקלות. התושבים הם ברווזים במטווח של חמאס. אין להם זכות לחיים.
בכל בתי הספר בכפרים הללו אין פתרונות מיגון, למעט שני מרחבים מוגנים ברכמה. בפועל 13 בתי הספר ועשרות גנים הושבתו לתקופה ארוכה במהלך המלחמה. התלמידים חשופים לרקטות, חשופים לפגיעות חרדה קשות, וחשופים להתעלמות ממשלתית בעת ובעונה אחת. 

ועדת החינוך של הכנסת תסייר מחר יום א' 26/11/2023 בכפרים הבלתי מוכרים. אנחנו קוראים לועדה להפעיל לחץ על שר הביטחון ושר החינוך כדי להפסיק מיד את ההפקרה, ולהכין תוכנית מתוקצבת למיגון הבדואים תושבי הכפרים הבלתי מוכרים, ובראש הרשימה – בתי הספר בכפרים הבלתי מוכרים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש בעיה
    פרח 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שבונה בית לא חוקי על אדמה שלא שיכת לו צריך להוציא אותו משם ולא לעזור לו. היום מאשרים לי בניה לא חוקית בכפר סבא בנתניה? לא
    סגור
  • 1.
    חיה בנוח
    שלום 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את צודקת שיהיו אזרחים שויים אני בעד שישלמו מיסים שישלמו חשמל שגונבים מהחברה שישלמו מים שגונבים ממקורות שיבנו עם היתרי בנייה חוקית שיפסיקו לגנוב אדמות מנהל שישלמו ארנונה כמו כולנו שיעשו סדיר חובה בצה"ל שכולם ישירו את התקווה וישבעו אמונים למדינה אני בעד שתלחמי עלהים למיגוניות.
    סגור