נדל"ן ותשתיות

הקבלנים כועסים: למה סגרו את אתרי הבנייה?

אילן גורדו מהתאחדות בוני הארץ: "מחצית מהעובדים שלנו יהודים ויש לנו אלפי עובדים מולדוביים, סיניים, טורקיים ואוקראיניים. מדוע לא נותנים לנו לעבוד"; משרד הבינוי והשיכון: "ברור לנו שהמצב הזה לא יכול להימשך" 
עומר כרמון |  1
אתר בניה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
בדיון שהתקיים היום בוועדה המיוחדת לעובדים זרים, קראו נציגי הקבלנים לחדש את הפעילות בענף הבנייה, שהופסקה עם פרוץ המלחמה
אילן גורדו, מהתאחדות בוני הארץ, שאל במהלך הדיון: "האתרים שלנו סגורים ללא סיבה. אנחנו לא מדברים כרגע על הכנסת עובדים פלסטיניים. מחצית מהעובדים שלנו יהודים ויש לנו אלפי עובדים מולדוביים, סיניים, טורקיים ואוקראיניים. מדוע עובדים ישראלים וזרים לא יכולים לעבוד". 
יו"ר הוועדה, ח"כ אליהו רביבו הבהיר כי ההחלטה לסגור את אתרי הבנייה היא של הרשויות המקומיות. "אני יכול להבין החלטה של רשות מקומית שלא הסכימה בימי הלחימה הראשונים, שאתר בניה יופעל בשטח סמוך לאזור מגורים קיים, מבלי שהייתה לה את האפשרות לבחון את הדברים". 
מיכל ארן ממשרד הבינוי והשיכון, השיבה: "ביומיים שלושה הראשונים הבנו את הרצון של הרשויות הבין מה קורה בשטחן. עם זאת ברור לנו שהמצב הזה לא יכול להימשך לאורך זמן, וצריך להניע אותן לפתוח אתרים כדי לשמור על רצף פעילות לענף, במקומות שבהם אפשר. אפשר להניע כוח עבודה ממקומות שבהן חידוש הפעילות לא מתאפשר כרגע למקומות שבהן הוא כן". 

עוד הוסיפה ארן: "אנחנו נערכים למערכה ארוכה וברור שיהיה אתגר בכל מה שנוגע להעסקת פלסטינים בטווח הקצר ואולי גם הבינוני. לכן אנחנו רוצים להגדיל ולייעל מכסות של חברו שכבר יודעות להביא כוח עבודה לישראל. בנוסף יש הסכם שמתגבש להבאת עובדים מהודו ואנחנו רוצים לקדם אותו בהקדם".
בהמשך הדיון עלתה האפשרות לנייד עובדים בענף הבנייה שאינם מועסקים כרגע לענפים שבהם חסר כוח עבודה, דוגמת ענף הסיעוד המוסדי, ונציגת רשות האוכלוסין אף ציינה כי מנכ"ל הרשות אישר מעבר כזה, כדי לתת מענה למשק. בהקשר זה אמרה ארן: "אנחנו מתנגדים כרגע לניוד עובדים מהענף כי ברור לנו שצריכים להתחיל לייצר רציפות תפקודית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העובדים הזרים בורחים מכאן (ל"ת)
    איריס 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור