נדל"ן ותשתיות

מחירי הדירות בישראל בדרך לרדת? זה מה שישנה את המצב

לשכת הקבלנים בפגישה עם שר הבינוי והשיכון גולדקנופף: "יש לקדם הפרטת נושא רישוי הבנייה, זאת על מנת לקצר הליכים ביורוקרטיים ולהוריד את מחירי הדירות"
מערכת ice |  5
דירות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
בפגישה שהתקיימה בין שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף וצמרת משרדו יחד עם לשכת הקבלנים בשבוע שעבר, סוכם על שיתוף פעולה שוטף והדוק לטובת מינוף ענף הנדל"ן ושוק הדיור. בפגישה עם השר נכחו: חברי נשיאות לשכת הקבלנים - משה נחום, יהודה בן סנן, שחר ידגר ועו"ד שגיא פרדו, מנכ"ל משרד השיכון, מנכ"ל רמ"י, רשם הקבלנים, היועמ"שית ועוד
.
הפגישה דנה במספר נושאים חשובים דוגמת פיתוח שוק בנייה חופשי, שוויוני ותחרותי ועידוד צמיחה של קבלנים באמצעות תיקונים בחוק ותקנות רישום קבלנים ("תקנת המעקב" ומהנדס לצרכי סיווג). סוכם כי תיבדק האפשרות להפריט את כל נושא הרישוי וקבלת ההיתרים, בשיתוף משרד הפנים מנהל התכנון, זאת על מנת לקצר את ההליכים הביורוקרטיים ולסייע בהורדת מחירי הדיור.
בנוסף, סוכם כי תיבדק האפשרות שבמכרזי רמ"י ישווקו נתחי קרקע קטנים יותר כדי לאפשר לקבלנים קטנים ובינוניים להשתתף במכרזים אלה וכן תיבדק האפשרות לקבלת הקלות לקבלנים בשדרוג הסיווג, כדי שיוכלו לבנות פרויקטים גדולים יותר, ללא הגבלה. 
נשיא לשכת הקבלנים רוני מזרחי ומנכ"ל הלשכה יהודה בן סנן בירכו על הפגישה עם השר גולדקנופף ונציגי משרד השיכון והדגישו כי מדובר באינטרס הדדי משותף לממשלה, לקבלנים ולרוכשי הדירות, על מנת להוציא את ענף הבנייה מהקשיים בו הוא נתון ולענות על צורכי השוק והביקושים לדירות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מחיר
    ממשלה 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לממשלה יש אינטרס להוריד מחירי דיור? איך יהייו מיסים?.... הקבלנים רוצים להוריד מחיר? הקבלנים שלחוצים נותנים הטבות שעלותם לקבלן מיזערית ביחס למחירהכללי וקבלן שבלחץ כזה בטוח לרכוש מימנו?
    סגור
  • 4.
    מדינת השקרנים והנוכלים.
    שרי 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן למחאה והתנגדות ענקית על מחירי הדירות בפרט ויוקר המחיה בכלל. כל נתוני וסקר הלמ"ס שקר וכזב. עוד מעט כולם עם אוהלים. נגור ברחוב. מה לא ברור הארץ שלנו האזרחים. ממשלות זדון כושלות. דואגות לעצמן לשכר עתק. בעוד הרוב מתחת לקו העוני. וקשה לעמוד במחיר השכ"ד. והכלכלה. הכל יזום ומתוכנן. אנו העבדים של הממשלה. הגיע הזמן לעשות מהפיכה. תעזרו לי להרים את הכפפה. וניתן להם כאפה. חייבים שלטון העם. כל המשאבים בארץ שלנו. ולא של השרלטנים ששולטים בנו. לא צריך לברוח מהארץ. אלא להתמודד מול מגיפת החמדנות ועושק האזרחים. עד מתי רשעים יעלוזו. יביעו ידברו עתק. מי שיכול תתחילו להפיץ ברשתות וכולנו נקום כאיש אחד בלב אחד. אגוד אחת. על כל העוולה שעושים לנו. הגיע זמן גאולתינו
    סגור
  • 3.
    מדינה הפקרות .גם כל הכתבות הם סתם...
    עמי 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינה הפקרות גם כל הכתבות הם סתם ... אין לאזרחים אפשרות לקורת גג במחיר סביר ומביאים פליטים מכל מני מדינות .והחיילים שמתו על המדינה אין להם בית להיות בו
    סגור
  • 2.
    קבלנים בארץ הורגלו למחירי בועה
    שם? חם ויפת 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חייבים להביא קבלנים מחו''ל, הם יודעים להסתפק ברווח סביר. רק על ידי תחרות מחירי הדירות ירדו.
    סגור
  • 1.
    להתנגד
    אאבב 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל מה שהקבלנים רוצים אני בעד להתנגד. שום דבר ממה שהם מציעים לא לטובת הציבור
    סגור