נדל"ן ותשתיות

טירוף הנדל"ן בדובאי: אנשי עסקים עמדו שעות בתור כדי לרכוש נכס ב"איי התמרים"

מצוידים בכספי משקיעים עם אשראי נדיב, אנשי עסקים או שליחים שלהם, נאבקו בחום הכבד של כדי להשיג נכס באיים המלאכותיים היוקרתיים של דובאי. אחרי שנים של המתנה, הם בטוחים ש"זו תהיה השקעה משתלמת מאוד"
מערכת ice |  1
איי התמרים, דובאי (צילום Nakheel)
מאות קונים נאבקו על הזכות לרכוש נכס יוקרתי כדי לרכוש בתים יוקרתיים באיי התמרים בדובאי, שלושת האיים המלאכותיים המפורסמים בצורת דקל. הווילות נמכרו במחיר של פי 10 מהמחיר של הפרויקט כשהושק - אך מעולם לא נבנה - לפני שני עשורים.
ברוקרים ומשקיעים עמדו בתור בחום של 38 מעלות משעה 6 בבוקר היום (רביעי) מחוץ למרכז המכירות של יזמית הבנייה Nakheel PJSC בו נמכרו מאות וילות עם חמישה עד שבעה חדרי שינה באי ג'בל עלי, הממוקם כ-50 קילומטרים ממרכז העיר דובאי. המחיר ההתחלתי של הבתים עומד על 18.7 מיליון דירהם (5.1 מיליון דולר), בעוד שמגרשי הקרקע הזולים ביותר נמכרים בכ-40 מיליון דירהם.
דובאי מחייה את פרויקט ג'בל עלי שנים לאחר שנעצר כשהאמירות כיוונה להעלות את המחירים של הרוכשים הזרים, מה שסיים המתנה של כשבע שנים ודחף את המחירים לרמות שיא. בינתיים, העיר זינקה למקום הראשון בדירוג העולמי ברבעון השני של עסקאות בתים בשווי של 10 מיליון דולר ומעלה, על פי חברת ייעוץ הנדל"ן נייט פרנק.
 
לאחר שהרוויח "כסף טוב" משתי וילות באי ג'ומיירה, תאמר באזארי, מייסד חברת ההשקעות ג'נרו קפיטל שיושבת בדובאי, רכש היום נכס בשטח של 650 מ"ר תמורת 19 מיליון דירהם והוא מתכנן לקנות וילה שנייה. "העיצובים של פאלם ג'בל עלי הם יוצאי דופן", אמר באזארי לבלומברג. "המיקום והערך של מ"ר טובים בהרבה מנכסים אחרים. אנחנו חושבים שזו תהיה השקעה משתלמת מאוד".

"זו הגרלה"
העומס החריג היום הזכיר את אירועי המכירות במהלך אחד מגלי הנדל"ן הראשונים של דובאי בתחילת שנות האלפיים, כאשר האמירות אפשרה לראשונה לזרים לקנות בתים בשטחה. Nakheel החלה למכור בתים עירוניים ובתים יוקרתיים על החוף באי ג'בל עלי בשנת 2003 תמורת בין 1.8 מיליון דירהם ל-5.6 מיליון דירהם. נכסים אלה נמכרו אז פעמים רבות מבלי שהונחה ולו לבנה אחת.
 
על פי Nakheel, ג'בל עלי הוא "הפלא השמיני" של העולם. בערך בגודל של שדה התעופה הית'רו של לונדון, עם 17 "עלים" שיוצאים מן הדקל ומוסיפים 110 קילומטרים לקו החוף של דובאי. 
הפרויקט נעצר בסופו של דבר כאשר משבר הסאב-פריים של 2008 דחף את Nakheel לסף ברירת מחדל, והותיר מאות קונים בלי כלום. בעוד משקיעים רבים החליפו מאז את רכישותיהם בנכסים חלופיים של Nakheel, לאחרים הוצעו החזרים עבור סכומים שנגבו על ידי היזמית עד שהפסיקה לעבוד על הפרויקט, כך דיווחה בלומברג באוקטובר.
ג'בל עלי עוצב כך שיכלול 80 מלונות ואתרי נופש, עם תוכניות לאכלס עד 35,000 משפחות. Nakheel תתחיל בבניית בתים חדשים בארבעה חלקים של הפיתוח, שגודלו בערך פי שניים מהאי ג'ומיירה. חלק מהווילות הגדולות ביותר יהיו בשטח של יותר מ-12,000 רגל מרובע - כשליש מגודלו של הבית הלבן.
הרוכשים יצטרכו לשלם 20% מערך הווילה מראש ו-40% נוספים במהלך הבנייה. היתרה תגיע כאשר הנכסים יושלמו בשנת 2027.
אג'אי סין, מתווך ב-La Capitale Real Estate, אמר לבלומברג שהוא מייצג ארבעה קונים רוסים והודים ששמו על הכוונת וילות ספציפיות. "זו הגרלה אז אתה לוקח כל מה שאתה יכול להשיג," הוא אמר, לאחר שעמד בתור במשך שלוש שעות. "אף לקוח לא רוצה לעמוד בחום אז אנחנו מגיעים עם מסמכים ומסגרת אשראי של 200,000 דירהם, בזמן שהם מבצעים העברה בנקאית עבור השאר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זכיתי במחיר למשתכן ב Palm Island! רק
    שמפו 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    40 מליון דולר לוילה של 15000 רגל מרובע! אין עלי!! מטורף.
    סגור