נדל"ן ותשתיות

הממשלה אישרה: אלו הישובים שיקבלו הטבות בתחום הבינוי והשיכון

השר גולדקנופף בירך על אישור ההחלטה: "לממשלת ישראל יש חובה לאומית לחיזוק ותמיכה של האזורים בהם נמצאים ישובים הזקוקים לסיוע, ואנו מבקשים באמצעות הסיוע להמשיך את תנופת הבנייה ויישוב הארץ"
מערכת ice |  2
יצחק גולדקנופף (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
בישיבת הממשלה היום (א') אושרה הצעת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, למפות אזורי עדיפות לאומית חדשה למתן הטבות בתחום הבינוי והשיכון. כמו כן, הכריז השר כי בכוונתו לקיים דיון ולהוביל החלטה לקידום ופיתוח הגליל.
השר גולדקנופף בירך על אישור ההחלטה: "לממשלת ישראל יש חובה לאומית לחיזוק ותמיכה של האזורים בהם נמצאים ישובים הזקוקים לסיוע, ואנו מבקשים באמצעות הסיוע להמשיך את תנופת הבנייה ויישוב הארץ. ההחלטה שלנו לתת להם את כל הכלים להתחזק ולשגשג היא חלק ממטרות העל בתכוניתנו האסטרטגית ליישוב וחיזוק כלל חלקי הארץ. לראשונה הוספנו למפה ערים ויישובים הנמצאים בפריפריה החברתית מתוך הבנה כי חיזוקם מחזק את מדינת ישראל כולה".
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "אישור מפת עדיפות לאומית חדשה הינה בשורה של ממש לאזרחים רבים. חיזוק ופיתוח הרשויות המקומיות באזורי הפריפריה, תביא לעידוד בנייה, הגירה חיובית והעצמת חוסנם של היישובים. גורמי המקצוע במשרד עבדו לילות כימים כדי לייצר מפה עדכנית הרואה את המצב בכלל אזורי המדינה. אנו במשרד רואים בנושא קידום תשתיות ושיח עם  הרשויות בסביבת ריבית משתנה, עדיפות עליונה מתוך הבנה כי זהו הבסיס להגדלת ההיצע ואיזון השוק, מפת עדיפות לאומית החדשה הינה צעד משמעותי במהלך זה".
מטרת המפה החדשה הכוללת ישובים רבים היא לחזק את האזורים שמחוץ לאזורי הביקוש והפריפריה והחברתית, כדי לייצר הגירה חיובית ליישובים אלו, לעודד בנייה ולהעצים את חוסנם הכלכלי של היישובים. לראשונה, בהובלת שר הבינוי והשיכון, הוחלט על עדכון מפת העדיפות הלאומית ולהוסיף לה יישובים שנכללו במפת הפריפריה החברתית שבהחלטה 1371, על פי הכללים שאושרו:
- יישובים שדירוגם במדד החברתי-כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הוא 1 או 2, שאינם כלולים במפה הכללית.
- יישובים עירוניים שמרכיב ערך הקרקע שלהם בבנייה רוויה ביישוב נמוך מ-25% מערך קרקע מפותחת.
- יישובים כפריים בהם מדד הפריפריאליות הוא 1 עד 5, שבהם ישווקו קרקעות לבנייה רוויה, ומרכיב ערך הקרקע באותם אזורי שיווק נמוך מ-25% מערך קרקע מפותחת.
על פי ההחלטה שאושרה משרד הבינוי והשיכון יסבסד הוצאות תכנון ופיתוח לתשתיות ציבוריות לבנייה חדשה, רוויה וצמודת קרקע, על קרקעות מדינה המשווקת על-ידי המדינה.
שיעור סבסוד הפיתוח לבניה רוויה הוא 50% ולבניה צמודת קרקע – 70%, 50%, 20% או סבסוד תכנון בלבד, בכפוף לתקרה כספית ובהתאם לקבוצת הישובים. נציין כי הרשימה שאושרה היום במסגרת מפת אזורי עדיפות לאומית, מתבססת על החלטה מס' 1371 ששל הממשלה "הגדרת יישובים ואזורים כבעלי עדיפות לאומית".
כמו כן, אושר כלי משלים למפה לפיו תושבי היישובים הכוללים במפה החדשה יוכלו לממש הלוואה לדיור הניתנת למחוסר דיור ממשרד הבינוי והשיכון הזכאות להלוואה תינתן על פי ניקוד מינימאלי של 1,500 נקודות לרוכשים דירה בחלק מקבוצות היישובים וכן תינתן תוספת הלוואה לדיור, בדרך של הלוואת מקום. הטבה זו מחזקת אף היא, מצד הביקוש, ואת יכולתם של הישובים הכלולים בהחלטה לעודד רכישת בתים מצד מתיישבים חדשים שהם מחוסרי דיור.
מפת העדיפות הלאומית החדשה כוללת יישובים עירוניים שמספר תושביהם עולה על 2,000 נפש שאינם כלולים במועצות אזוריות ודירוגם במדד החברתי-כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הוא 5 ומעלה ומרכיב ערך הקרקע בבנייה רוויה בהם, נמוך מ-25% מערך קרקע מפותחת.
נוסף על כך, נכללים ברשימה יישובים כפריים הכלולים במועצות אזוריות וכן מועצות מקומיות שמספר תושביהן אינו עולה על 2,000 נפש, למעט ביישובים כפריים שבהם שווקו קרקעות על-ידי רשות מקרקעי ישראל בשיטת שיווק תחרותית  החל מיום 1.1.2019 ועד 31.12.2022, ומרכיב ערך הקרקע, על-פי תוצאות המכרזים, גבוה מ-25% מערך קרקע מפותחת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אשרי הקריטריונים - תרשמו ישר לחרדים בלבד וזהו (ל"ת)
    אזרח 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה יהיו הקריטריונים לסרגל ההנחות? (ל"ת)
    אכפת לי מאד 05/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור