נדל"ן ותשתיות
תקציב ענק למשרד התחבורה: כך יחולקו 50 מיליארד שקל
הישג לשרת התחבורה מירי רגב: על פי סיכום תקציבי בין משרדי התחבורה והאוצר, יעמוד תקציב משרד התחבורה לשנתיים הקרובות (2023-2024) על יותר מ-20 מיליארד שקלים. כמו כן, יוקצו כ-30 מיליארד שקלים נוספים לתוכנית החומש הגדולה ביותר בישראל, לחמש השנים הקרובות. כל התוכניות בפנים
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ואגף התקציבים במשרד האוצר, חתמו אתמול (שני) על הסכם תקציבי בהיקף של 50 מיליארד שקלים, מהם 30 מיליארד מיועדים לתוכנית החומש הגדולה ביותר אי פעם להשקעה בכבישים ונתיבי הסעת המונים. הסיכום התקציבי לשנים 2023-2024 בהיקף של כ-20 מיליארד שקלים שם דגש על פיתוח התחבורה הציבורית על כל מרכיביה, לרבות מערכות הסעת המונים וקישוריות מיטבית.
התוספת התקציבית לתחבורה הציבורית היא בהיקף של 1.7 מיליארד שקלי, שיופנו בין היתר למימוש רפורמת התעריפים "צדק תחבורתי" שיזמה השרה רגב, אשר מרחיבה את מערך ההנחות במטרה להקל על יוקר המחייה לתושבי הפריפריה ולצעירים. במסגרת זו, יתוקצב גם הטיפול במחסור בנהגים באמצעות שיפור תנאי השכר, התמריצים והתגמול, והקמת חדרי מנוחה וריענון לנהגים במסופי הקצה.
הטיפול בסוגיית המחסור בנהגים יאפשר לפתח את רשת התחבורה הציבורית, להוסיף קווים, להגדיל תדירות ולשפר את השירות לנוסע. כמו כן, תוקם יחידה לאבטחת התחבורה הציבורית, לשמירה על ביטחון הנהגים והפקחים מפני אלימות של נוסעים והוקצו עשרות מיליוני שקלים להקמת סככות ושילוט אלקטרוני בתחנות.
במסגרת חזונה של השרה רגב, התוכנית כוללת היערכות לתפיסת תחבורה מרחבית, שבליבה מרכזי תחבורה מרחביים ("האבים") המקושרים למערכות תחבורה אזוריות וארציות.
כמו כן, הוקצה תקציב ייעודי לקידום פרויקט הדגל המסילתי של משרד התחבורה, "התוכנית לחיבור ישראל" באמצעות המסילה המזרחית, שתחבר את כל המדינה מקריית שמונה ועד אילת. התוכנית כוללת הוספת מסילה חמישית ושישית באיילון, קו רכבת לקריית שמונה וקו רכבת לאילת.
מאות מיליוני שקלים הוקצו לפרויקטים לשיפור הבטיחות בדרכים, ובהם "תוכנית האשכולות" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, סל כבישים חוצי יישובים, ומיתון תנועה ברחובות עירוניים לשם הפיכתם לידידותיים להולכי רגל ולרוכבי אופניים. דגש מיוחד ניתן להתקנת תאורה הולמת בכבישים מועדים לתאונות.
התקציב כולל גם השקעה נרחבת בטכנולוגיות לשיפור השירות ובחינה של טכנולוגיות תחבורה מתקדמות כמו השאטל הימי, שיספק חלופה תחבורתית בין ערים שלאורך החוף; "רכבת על גלגלים" (ART), מערכת הסעת המונים מתקדמת שאינה מצריכה הקמה ממושכת ויקרה של תשתיות; ופרויקט "נתיבים מתחלפים" להקצאת נתיבים בהתאם לעומסי התנועה המשתנים בשעות שונות של היום.
תקציב תוכנית החומש של המשרד לשנים 2023-2027 הוא חסר תקדים בהיקפו, ועומד על כ-30 מיליארד שקלים – עלייה של 150% לעומת תקציב התוכנית הקודמת שאושרה לפני חמש שנים.
26.1 מיליארד שקלים הוקצו לתוכנית האסטרטגית לדרכים, מהם 15.4 מיליארד לביצוע מחלפים וכבישים חדשים, שדרוג והרחבת כבישים קיימים, הוספת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) ונתיבים לרכב רב-תפוסה (נר"תים).
כ-8 מיליארד שקלים הוקצו לאחזקת כבישים באמצעות חברת נתיבי ישראל, והם כוללים הכנת תוכנית אסטרטגית לאחזקת כבישים בראייה מערכתית כוללת ותוך מענה לגידול הצפוי בהיקף הכבישים הארצי.
4.5 מיליארד שקלים הוקצו לטובת פרויקטים תומכי דיור, המיועדים למתן פתרון תחבורתי הולם לשכונות חדשות שיאפשרו להקים פרויקטים של בנייה צפופה המאכלסים אלפי תושבים. כמו כן, כמיליארד שקלים הוקצו לתוכנית האסטרטגית לכבישים עירוניים ביישובי מיעוטים, אשר סבלו מהזנחה רבת שנים.
715 מיליון שקלים הוקצו לקידום זמינות, תכנון והפקעות לצורך הארכת כביש 6 צפון ממחלף סומך ועד בית העמק, כולל מחלפים. העלות הכוללת של הפרויקט היא 3 מיליארד שקלים, והיתרה תמומן על ידי הזכיין במתכונת דומה למקטעים קודמים בכביש. כמו כן, 450 מיליון שקלים הוקצו לסל פתרונות לטיפול נקודתי באזורי גודש על סמך מיפוי מפורט של המשרד, להפחתת עומסים ומניעת היווצרות פקקי תנועה בשעות השיא.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לאחר דיונים אינטנסיביים שבהם נאבקתי על כל שקל לטובת פיתוח תשתיות התחבורה והתחבורה הציבורית. כל הפרויקטים הקיימים יימשכו במלוא התנופה, ואליהם יצטרפו יוזמות פורצות דרך בתחום הרכבות, ובראשן פרויקט המסילה המזרחית, מערכות הסעת המונים בכל רחבי הארץ, השקעה חסרת תקדים בפיתוח התחבורה הציבורית בדגש על הפריפריה וחיבורה למרכז, השקעות ביהודה ושומרון שנועדו לשפר את זרימת התנועה ואת הביטחון האישי של התושבים, ועוד תוכניות רבות שכולן מכוונות למטרה אחת: לחבר את ישראל".
עוד ב-
עוד אמרה: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ', על שיתוף הפעולה ועל החשיבות שהם רואים בפיתוח תשתיות תחבורה במדינת ישראל". כמו כן, הודתה השרה רגב למנכ"ל משרדה (בפועל) אבנר פלור, למשנה למנכ"ל (בפועל) משה בן זקן ולכל העוסקים במלאכה במשרדי התחבורה והאוצר, שהיו חלק בלתי נפרד בגיבוש הסיכום התקציבי בין המשרדים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.למה אסון? כי הימין לא באים לך טוב בעין?אייל 04/2023/28הגב לתגובה זו1 0מה עשתה מיכאלי בדיוק? חוץ מלסמן שרטוטים באוטובוס?סגור
-
2.התוכנית היא אסון למדינת ישראלליאור 04/2023/19הגב לתגובה זו0 1יזרימו במהירות את כולם לתל אביב, שם מירי פגעה במתכוון בפיתוח התשתיותסגור
-
1.העלאת שכר נהגי האוטובוסיםצדוק 04/2023/18הגב לתגובה זו0 0איך רוצים לטפל במחסור של אלפי נהגי אוטובוסים . לא ראיתי החלטה כזו בכתבה וחבל .סגור