נדל"ן ותשתיות

הרכבת הקלה בשדרוג מהפכני: במה יושקעו 620 מיליון שקל?

פרויקט משמעותי נוסף לצבר העבודות של אלקטרה בע"מ: חברת הבת אלקטרה תשתיות תקים בקו בכחול של הרכבת הקלה בירושלים מנהרות ותחנות בכ-620 מיליון שקל/ אלקטרה תשתיות  זכתה במכרז של מוריה, החברה לפיתוח ירושלים, והיא תבצע את עבודות הקמה, כרייה, סלילה ופיתוח של הקו הכחול
מערכת ice |  1
הרכבת הקלה (צילום נתח שוחט ויונתן סינדל פלאש 90)
זכייה משמעותית נוספת לקבוצת אלקטרה בע"מ. אלקטרה מדווחת היום כי זכתה, באמצעות חברת הבת אלקטרה תשתיות, במכרז של מוריה, החברה לפיתוח ירושלים, להקמת פרויקט  המנהור של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. בהתאם לתנאי המכרז אלקטרה תבצע עבודות להקמה של המקטע התת קרקעי, כריית מנהרה, עבודות עפר, סלילה ופיתוח כחלק מפרוייקט הקו הכחול. היקפן הכולל של העבודות שתבצע אלקטרה מסתכם בכ-620 מיליון שקל, והן יתפרסו על פני פרק זמן של 58 חודשים.
עבודות ההקמה של המקטע התת קרקעי, כוללים כריית מנהרה באורך של כ- 1.9 ק"מ. המנהרה תכלול 3 תחנות תת קרקעיות, קמת פורטלים ופירים (כניסה לתחנות, יציאת חירום, פירי שחרור עשן), עבודות עפר, וכן סלילה ופיתוח. מדובר בפרויקט שיעבה משמעותית את תשתיות התחבורה הציבורית בירושלים.

כלל מערכי הקו הכחול צפויים לכלול מסילות באורך 31 ק"מ, מתוכם 2.2 ק"מ תת-קרקעיים. הקו אמור להכיל 53 תחנות, מתוכן שלוש תחנות תת-קרקעיות. הקו הכחול נמתח בין שכונות גילה ותלפיות בדרום העיר עד לשכונות הצפוניות רמת אשכול, והתוואי שלו עובר דרך הרחובות גולדה מאיר, שלמה הנביא, יחזקאל, שטראוס וישעיהו בירושלים.
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "פרויקט הרכבת הקלה בירושלים הינו פרויקט התואם בצורה אופטימלית את יכולותיה המגוונות של קבוצת אלקטרה בע"מ, שכן הוא משלב את ההתמחויות השונות של חברות הקבוצה בייזום, תכנון, הקמה ותחזוקה של פרויקטים מורכבים. הקו הכחול הינו חלק מפרויקט לאומי משמעותי, והזכייה הנוכחית מחזקת את מיצובן של אלקטרה תשתיות בהובלת תחום המנהור במדינת ישראל וחברות בנות נוספות של הקבוצה כשחקניות מובילות במגה פרויקטים מסוג זה. הפרויקט מגדיל את צבר העבודות שלנו שחצה לאחרונה את רף ה-28 מיליארד שקל, כשלאור הצרכים הדחופים של מדינת ישראל בפרויקטי תשתיות משמעותיים נוספים, אנו צופים את המשך מגמת הצמיחה של הקבוצה בפרויקטי זכיינות ותשתיות במהלך השנים הקרובות. פרויקט זה גם מתחבר לכניסתנו לפני כשנתיים לתחום התחבורה הציבורית, המשתלב בפעילות הזכיינות והתשתיות שלנו, והמהווה מנוע צמיחה נוסף לאלקטרה".

אלקטרה בע"מ פרסמה השבוע את תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2022. החברה הציגה צמיחה בכל מגזרי הפעילות שלה, שבאה לידי ביטוי בגידול של כ-21% בהכנסות בשנת 2022 לכ-10.9 מיליארד שקל ובעלייה של כ-52% ברווח הנקי לכ-345 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוד הצמיחה של אלקטרה : פחות איכות יותר נוכלות
    מירית 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קניתי מכשיר ביתי של אלקטרה. המכשיר התקלקל בתוך שנה. נודע לי מטכנאי, שהם מוכרים את המכשיר הזה בידיעה שהוא ישבוק חיים תוך זמן קצר בהרבה ממה שהקונים מעלים על הדעת. באופן זה הם עושים עוד קופה שמנה גם מהתיקונים. אלקטרה היא חברת תרמית נוכלת.
    סגור