כסף וצרכנות

מחירי החשמל יקרים לכם? כך תוכלו להרוויח מהעלייה אלפי שקלים בשנה

הישראלים למדו להתמודד מול עליות המחירים של תעריף החשמל באמצעות התקנת מערכות אנרגיה סולאריות ביתיות ולהביא לצמצום עלויות מחירי החשמל ולהכנסה כספית נוספת ע"י מכירת עודפי החשמל לחברת החשמל. מערכת אנרגיה סולארית ביתית על גג ממוצע בגודל של 120 מ"ר מביאה להכנסה שנתית של כ-14,000 שקל
מערכת ice |  1
עליית מחירי החשמל (צילום unsplash, shutterstock)
חברת אנרפוינט, החלוצה הישראלית בתחום האנרגיה הסולארית, עשתה ניתוח של מתב צריכת החשמל בישראל על רקע העלייה במחירי החשמל, וסיפרה כיצד ניתן לחסוך אלפי שקלים בשנה בחיסכון בחשבון החשמל, דרך שימוש באנרגיה סולארית.
הישראלים למדו להתמודד מול עליות המחירים של תעריף החשמל באמצעות התקנת מערכות אנרגיה סולאריות ביתיות ולהביא לצמצום עלויות מחירי החשמל ולהכנסה כספית נוספת ע"י מכירת עודפי החשמל לחברת החשמל. מערכת אנרגיה סולארית ביתית על גג ממוצע בגודל של 120 מ"ר מביאה להכנסה שנתית של כ-14,000 שקל.
עלות התקנת מערכת אנרגיה סולארית בבתים צמודי קרקע  נותנת ללקוח תשואה של כ 14% שנתית ומחזירה את השקעה בהתקנת המערכת בין כ-6 ל-8 שנים. עלות התקנת מערכת תלויה בכמות הפאנלים ובהספק המערכת אך על מנת לקבל תמונה כללית ניתן לומר כי רוב המערכות לבתים צמודי קרקע נעות בטווח של בין כ-60,000 ל-80,000 שקל.
ניר פלג, מנכ"ל חב' אנרפוינט, סיפר בנושא: "לאור העבודה שבשנת 2022 עלו מחירי החשמל בכ-11% ובחודש ינואר 2023 אושרה עלייה נוספת של כ-8% במחירי החשמל- בשנת 2022 היה גידול של כ-18% בהתקנת מערכות סולריות בבתים פרטיים והצפי שמחצית הראשונה של 2023 יהיה גידול נוסף של כ-15%.
פלג מציין עוד כי "שמחירי החשמל הגבוהים הביא את תחום האנרגיה הסולארית לתעוזה זו השקעה עם כדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הנכס, יד ביד עם כך שמדובר במערכות ירוקות ויש כאן שני וקטורים מאוד מעניינים המתלכדים זה עם זה. מערכת סולארית זו השקעה עם כדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הגג. התשואות שהיום מניבות המערכות הן תשואות שנתיות דו ספרתיות מדובר בהשקעה עם סיכון נמוך. יש כאן נכס מניב למשך 25 שנים, קל היום לקבל מימון לטובת מערכת סולארית".
בשנת 2022 הותקנו בשוק כ-4,500 מערכות אנרגיה סולאריות בבתים פרטיים והצפוי שבשנת 2023 יותקנו כ-6,000 מערכות אנרגיה סולאריות. עפ"י החלטה הממשלה ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת עד שנת 2025 אמור להיות כ-20% מכלל צריכת החשמל ועד שנת 2030 כ-30% מכלל צריכת החשמל בישראל. כידוע, לפני מספר חודשים חברת אנרפוינט נרכשה על ידי קבוצת כלמוביל – יבואנית הרכב הגדולה בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תשואה
    אבי 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדרך כלל הכתבות שמדברות על מערכות אנרגיה סולארית ביתיות הן של החברות שמוכרות אותן. בחישוב התשואה מתעלמים מ 1. עלות ההשקעה עצמה. 2. עלויות תחזוקה 3. עלויות מימון. אם מישהו משקיע 100,000 ומדברים על תשואה של נניח 10% הוא יקבל לאחר שנה 110,000. בחישוב התשואה מאנרגיה סולארית מתעלמים מהחזר ההשקעה ומחשבים את ההכנסה חלקי ההשקעה ואז זה נראה טוב כי התוצאה גבוהה. אבל לא לוקחים בחשבון שאת ההשקעה לא מקבלים חזרה. המערכת לאחר מספר שנים (לא ברור לי כמה) אובדת. כ"כ האם יש עלויות תחזוקה? החלפת פאנלים, ניקיון ועוד? האם מישהו באמת בדק מהי התשואה האמיתית? כמה זמן באמת מחזיקה המערכת? האם יש אחריות ל 25 שנה? האם מישהו בכלל מבטיח שהחברה שמתקינה ונותנת אחריות תהיה קיימת 25 שנה?
    סגור