נדל"ן ותשתיות

נטפליקס מפוצצת מיליארד דולר: זו ה'טירונות' שתעשה ללקוחותיה

ענקית הסטרימינג, שהמניה שלה צנחה השנה בעשרות אחוזים, תבזבז מאות מיליוני דולרים כדי להשתלט על בסיס צבאי בארה"ב
יאיר מור | 
חיילי גולני (צילום אביר סולטן פלאש 90)
דווקא בתקופה שבה נטפליקס נמצאת במצוקה, לאחר מספר דו"חות לא טובים שהכניסו את המשקיעים והחברה ללחץ גדול, ביום רביעי האחרון הכריזה נטפליקס על פרויקט שאפתני שצפוי לעלות לה לא פחות מ-903 מיליון דולר.
הפרויקט המדובר הוא קמפוס אולפנים ענק שמתכוונת ענקית הסטרימינג לבנות בניו-ג'רזי, במקום שהיה עד סגירתו ב-2011 בסיס צבאי בשם פורט מונמות'. בהודעתה המשותפת עם מושל ניו-ג'רזי, פיל מרפי, לאחר אישור ההצעה ברשות להתחדשות כלכלית בפורט מונמות', ציינה החברה כי שילמה על הקרע 55 מיליון דולר, ותשקיע לפי התכנון 848 מיליון דולר בפיתוח שלה במטרה להפוך אותה למרכז פעילותה של נטפליקס בחוף המזרחי.
השטח שרכשה נטפליקס מתפרס על כ-45 קמ"ר, המהווים כרבע משטחו של הבסיס הישן. בשטח הזה תקים נטפליקס, לפי התכנון, לא פחות מ-12 אולפנים, כאשר כל אחד מהם יהיה בשטח של 1,400-3,700 מ"ר. בנוסף, מתכננת החברה לבנות במקום גם משרדים שינהלו את הפעילות.
ראג'יב דלאל, מנהל קשרי התוכן והאולפנים בנטפליקס, ציין שהפרויקט הזה הוא בסדר גודל דומה לאולפני נטפליקס באלבקרקי שבניו-מקסיקו, ששטחם הכולל 53 קמ"ר. הוא הוסיף כי הפרויקט בניו-ג'רזי צפוי לספק כ-3,500 משרות בתקופת ההקמה, ובין 1,400 ל-2,200 משרות לאחר סיומה.
המנכ"ל המשותף של נטפליקס, טד סרנדוס, המשמש גם כסמנכ"ל תוכן, הצהיר כי "אנו נרגשים להמשיך ולהרחיב את ההשקעה המשמעותית שלנו בניו-ג'רזי וצפון אמריקה. אנו מאמינים שאולפני נטפליקס יכולים להמריץ את הכלכלה המקומית והמדינתית באלפי משרות ומיליארדים (של דולרים) בתקופה כלכלית, תוך הצתת סביבת הפקה חיה בניו-ג'רזי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה