נדל"ן ותשתיות

תושבי ירושלים נגד דרעי: "גורעים לנו שטח"

הוועדה המחוזית בירושלים תדון בהקמת תכנית בניה מאסיבית בשכנת קריית יובל, בראש התכנית עומד אחיו של יו"ר ש"ס - איש העסקים שלמה דרעי, מנגד תושבי השכונה מוחים וטוענים שהתכנית תפגע בהם
מערכת ice | 
אתר בניה (צילום shutterstock)
הוועדה המחוזית ירושלים תדון מחר (שלישי) בתוכנית להקמת "כרמית" – מתחם מגורים, שימוקם על שטח בגודל 95 דונם במורדות המערביים של שכונת קריית יובל, שבירושלים. למעשה התוכנית מציעה שינוי ייעוד של הקרקע, מציבורי וחקלאות למגורים. לפי התכנית על הקרקע יבנו 1,257 יחידות דיור במגדלים רבי קומות שימוקמו על צלע ההר.
זאת ועוד כ־60% משטחי התוכנית נרכשו בשנת 2006 מחברת משען שבשליטת ההסתדרות על ידי קבוצת יזמים בראשות עו"ד שלמה דרעי, אחיו של יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי, כך לפי חשיפת כלכליסט.
בעבר שימש שלמה דרעי כיהן כיו"ר עמית בקק"ל עד שהתפטר בעקבות האשמתו בעבירות מס במסגרתן הורשעו הוא ואחיו במסגרת עסקת טיעון. שאר בעלי הקרקע הם עיריית ירושלים וקק"ל. את תכנון התב"ע החדשה מוביל משרד האדריכלים קולקר אפשטיין
מנגד, תושבי השכונה מביעים את מורת רוחם מתכנית הבניה המאסיבית שעל הפרק. "התוכנית לפרוייקט 'כרמית' מוצגת כמענה לבעיות שלנו" אמרה פעילה בשכונה בשיחה עם כלכליסט, "אבל הם בונים למעלה מ־1,200 יחידות דיור ומעמיסים על התשתיות הציבוריות. השטח שמוגדר בהווה כשטח ציבורי גדול יותר ממה שנקבל כשהתוכנית החדשה תאושר. אז בסופו של דבר גורעים לנו שטח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה