נדל"ן ותשתיות

סוף לפקקים בין תל אביב לירושלים? בשורה מצוינת לנהגים

בשעה טובה ומוצלחת הושלם שלב נוסף לקראת פתיחת חניון הנתיב המהיר המשודרג במחלף שפירים. החלק המזרחי והקומה העליונה בחלק המרכזי נפתחו. המשמעות -  1,200 מקומות חניה קבועים, שיעמדו לרשות משתמשי החניון. בנוסף, הועתקו מסופי הנוסעים למיקומם הסופי
מערכת ice |  9
פקקים (צילום פלאש 90)
בשעה טובה ומוצלחת הושלם היום (ראשון) שלב נוסף לקראת פתיחת חניון הנתיב המהיר המשודרג במחלף שפירים. היום נפתח לשימוש החלק המזרחי והקומה העליונה בחלק המרכזי, במבנה החניון הראשי החדש. בחלקי המבנה החדשים שנפתחו - 1,200 מקומות חניה קבועים, שיעמדו לרשות משתמשי החניון. בנוסף, הועתקו מסופי הנוסעים למיקומם הסופי. החניון ישדרג את חווית משתמשי החניון ויאפשר חניה נגישה ונוחה.
במסגרת העבודות לשדרוג חניון הנתיב המהיר במחלף שפירים, שיצאו לפועל ביוזמת החשב הכללי במשרד האוצר, משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל, ומבוצעות באמצעות חברת שפיר הנדסה, בוצעו מספר שינויים בחניון ובקווי האוטובוס, בהם: פתיחת החלק המזרחי של מבנה החניון החדש במלואו והקומה העליונה בחלקו המרכזי, ביטול החניון הזמני ששימש את משתמשי החניון במהלך תקופת העבודות והעתקת תחנות קווי האוטובוס 100 לירושלים וכן תחנת קו שאטל רמת גן למיקומן הקבוע. במהלך ביצוע העבודות השונות, החניון ממשיך לפעול כרגיל, פרט לאזורים שנסגרים לצורך עבודות ההרחבה והשדרוג.
פרויקט הנתיב המהיר הוקם בשיטת PPP באמצעות ועדת מכרזים בינמשרדית בראשות החשב הכללי, יחד עם משרד התחבורה, וכלל נתיב באורך 13 קילומטר משולב בחניון חנה וסע ממזרח למחלף שפירים. הפרויקט נפתח לתנועה בשנת 2011 ולאור ההצלחה, הביקוש הגובר והגעה למיצוי מלא של כל מקומות החניה, הוחלט להרחיב את החניון. חניון הנתיב המהיר המשודרג צפוי להיפתח במלואו בתחילת שנת 2023, ולאחר השלמת כלל העבודות יוכפל מספר החניות בו, והוא יכלול כ-3,800 חניות לשימוש משתמשי החניון. שדרוג החניון כולל גם שיפור חווית המשתמש, במסגרת זו תתאפשר למשתמשים נגישות נוחה וקרובה למסופי הנוסעים.  
בנוסף, בעתיד תופעלנה עמדות לטעינה חשמלית, ובמסגרת זו תתאפשר טעינה חשמלית לרכבים פרטיים בחניון. החשב הכללי, יהלי רוטנברג, סיפר: "המפתח להתמודדות עם הפקקים הוא הפחתת כמות הרכבים הנכנסים לאזורי הגודש. החל מהיום אלפי אנשים נוספים לא יעמדו בפקקים ויוכלו להחנות את רכבם בחניון ולהכנס למטרופולין במהירות תוך שימוש בשאטלים. 
הצלחת הפרויקט הן בתפעול השוטף בזמן ההקמה והן בלוחות הזמנים, הינה תוצאה ישירה של שיטת הPPP בה מערך הסיכונים מחולק באופן אופטימלי בין הסקטור הציבורי והפרטי. אגף החשב הכללי בשיתוף עם משרד התחבורה וחברות התשתית ושותפים נוספים, פועל בימים אלו לקידום מספר פרויקטים בשיטת הPPP על מנת להקל על הגודש בכבישים ולעבור לתחבורה ציבורית ירוקה דוגמת, פרויקטי הנתיבים המהירים בכניסה לגוש דן, הרכבת הקלה בירושלים, נתיב רב תפוסה בכביש 6 ועוד".
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "חניון שפירים הופך ל'האב' הקארפול של ישראל, עם רשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית. אפשר לנסוע יחד ולקצר את הדרך לתל אביב, ובקרוב גם לירושלים, עם פתיחת נתיב פלוס בין דניאל למנהרת הראל. אני מזמינה את הציבור לחנות ולנסוע יחד או לבחור בתחבורה הציבורית מהחניון ולעקוף את הפקקים".
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "אני מברך על השלמתו של נדבך נוסף בפרויקט הרחבת ושדרוג חניון הנתיב המהיר, שהינו פרויקט ראשון מסוגו בישראל המתמקד בתיעדוף של תחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית, באופן שמפחית את השימוש ברכב הפרטי ומקטין את עומסי התנועה בכניסה למטרופולין. כמו כן, הפרויקט צפוי לחסוך זמן יקר בכבישים, להגביר את הנוחות והיעילות עבור משתמשי החניון ולהפחית את זיהום האוויר במרכז."
מנכ"ל הזכיין, אילן טיומקין: "אין ספק שהנתיב המהיר שינה את פניה של התחבורה באזור והקומה החדשה תשדרג עוד יותר את חוויית הנסיעה בו וזמינות השימוש בה. החניון החדש יאפשר לנוסעים השיתופיים, הפרטיים ונוסעי התחבורה הציבורית זמינות גדולה עוד יותר מזו שהייתה, שתמשיך לתרום רבות לייעול עומסי התנועה בכניסה למטרופולין. אנו רואים בפרויקט זה אבן דרך בשותפותינו בבניית תשתיות מדינת ישראל, ואני סמוך ובטוח שהנתיב המהיר המשודרג ימשיך לסייע לשיפור התחבורה כולה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    החניון יהיה גןנעדן לגנבי רכב,
    מוטי 11/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כבר חניון אז חניון מאובטח. ולא חניון לגנבי רכב .שגובים מכוניות ,ממירים קטלטים ועוד.....
    סגור
  • 7.
    טיפה בים
    פחחח... 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אם לאפשר לאוטובוסים שמגיעים מיהוד ואור יהודה וראשל"צ ליסוע בנתיב המהיר לתל אביב....
    סגור
  • 6.
    ומנגד שרת התחבורע גנבה נתיב לכיוון ירושלים סיוט ! (ל"ת)
    נהג 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    חיבור לרכבת יש ???? (ל"ת)
    ib 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שיאריכו את זמני השאטלים
    אבי 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שנוסע לבלות בתל אביב חייב לעזוב אותה בשעה 11 בלילה אחרת יפספס את השאטלים. רוב ההצגות מסתיימות בשעה הזאת מדוע שלא יאריכו את זמני השאטלים עד 1 בלילה ואז הרבה מבלים לא יצטרכו להיכנס עם רכביהם לתל אביב. בנוסף רצוי להוסיף שאטלים לאזורי הבילוי העיקריים בתל אביב.
    סגור
  • 3.
    פקקות
    ציוני7 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בהחלט יגיע סוף לפקקים. בהנחה שהבולענים יבלעו אחוז גבוה מהמכוניות.
    סגור
  • 2.
    משרד התחבורע כנסו ותלמדו איך מורידים 15,000 כלי רכב כל
    מוטי בר-נס 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במשרד התחבורע יושבים מנהלים גרועים טפשים ובזבזבזנים שמונו בגלל קשרים ולא כישורים. תקשיבו טוב איך מורידים 15,000 כלי רכב כל ים מהכבישים הכי סואנים. נותנים הוראה למשרדי הרישוי לתת שירות בטלפון ואם גם שאר משרתי הציבור יתחילו לעבוד ביעילות באמצעות הטלפון והאינטרנט ניתן להוריד מאות אלפי כלי רכב מהכבישים כל יום ולחסוך מאות מיליוני שקלים כל שנה בצמצום אולמות קבלה ומניעת בזבוז לציבור אתם הבנתם את זה במשרד התחבורע המושחת והלא יעיל?!
    סגור
  • 1.
    הכל בזכות זרוז העבודות בכבישים של מירב מיכאלי
    שרי 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 9
    כל הכבוד לשרה מיכאלי. יישר כח מה שביבי 20 שנה לא עשה מיכאלי עשתה??
    סגור
  • מיכאלי
    מרק 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק גזרה את הסרט. לא עשתה כלום בשנה וחצי. חוץ מלד א שטויןת ולעסוק באג'נדה פמניסטית.
    סגור