נדל"ן ותשתיות

אדגר במכירה ענקית בקנדה, כמה תרוויח מהמהלך?

אדגר השקעות המחזיקה נכסים משרדיים, מוכרת את מלוא הזכויות האחד הנכסים שלה בטורונטו. הרווח לאחר מס יעמוד על כ-17 מיליון שקל
מערכת ice | 
רועי גדיש (צילום יחצ)
חברת אדגר מדווחת הבוקר, כי חברה המוחזקת בבעלות ובשליטה מלאה בטורנטו קנדה, חתמה על הסכם למכירת מלוא הזכויות בנכס (חלק החברה 50%) בתמורה לכ-41 מיליון דולר קנדי. החברה צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים רווח נטו לאחר מס בסך של כ-7 מיליוני דולר קנדי (כ-17.5 מיליוני ש"ח) בגין העסקה הנ"ל. הנכס הנמכר הינו בניין משרדים בהיקף של כ- 8,300 מ"ר הממוקם במיד טאון של טורנטו.
רועי גדיש, מנכ"ל חברת אדגר אמר כי "מכירת הנכס הינה עדות ליכולת השבחת הנכסים של אדגר, שכן הנכס נמכר במחיר משמעותי מעל מחירו בספרים ויניב רווח לחברה של כ- 17.5 מיליון שקל לאחר מס. אדגר רואה בטורנטו פונציאל רב ותרה אחר הזדמנויות נוספות במקביל ליישום תכניתה להשבחת הנכסים הקיימים במדינה."
  
יצוין כי מחצית מהתמורה ניתנה כהלוואה לרוכש לתקופה של 30 חודשים עם אפשרות לפירעון מוקדם בריבית שנתית בטווח שבין 2.5%-3.5%, בהתאם לתנאים שנקבעו בהסכם. כביטחון להחזר ההלוואה נרשם שעבוד ראשון בדרגה על הנכס. צוין כי מחצית מהתמורה ניתנה כהלוואה לרוכש לתקופה של 30 חודשים עם אפשרות לפירעון מוקדם בריבית שנתית בטווח שבין 2.5%-3.5%, בהתאם לתנאים שנקבעו בהסכם. כבטחון להחזר ההלוואה נרשם שעבוד ראשון בדרגה על הנכס. 
 
בדו"ח הרבעון האחרון שפורסם לפני כשבועיים, דווח כי הכנסות החברה ברבעון הסתכמו לכ-69.4 מיליון ש''ח, עלייה של כ-3.2% לעומת שנה שעברה. ה-NOI עלה בכ-2% לעומת אשתקד והסתכם לכ-63.5 מיליון ש''ח ה-FFO לבעלי המניות עלה בכ-11% לעומת אשתקד והסתכם בכ-28.0 מיליון ש''ח יתרות המזומנים מסתכמות בכ-476 מיליון ש''ח ומסגרות האשראי הלא מנוצלות עומדות על כ-315 מיליון ש''ח.
הרווח הכולל זינק לכ-57.2 מיליון ש''ח, פי ארבעה מברבעון המקביל אשתקד ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ליום 30 ביוני 2022, בכ-1.43 מיליארד ש''ח, כ-8.7 ש''ח למניה החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד לבעלי המניות של כ-8.56 אגורות למניה, כ-14 מיליון ש''ח, בהתאם למדיניות הדיבידנד החברה מאשררת את תחזית NOI ו-FFO לשנים 2022-2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה