נדל"ן ותשתיות

העיר שתכפיל את מספר תושביה: היכן ייבנו אלפי דירות?

משרד המבינוי והשיכון פרסם את חוברת המכרז לבניית 1,560 יחידות דיור בשיטת "תכנן ובנה" בעיר קצרין. מתוך 1,560 יחידות דיור, 702 דירות יוגרלו במסלול של תוכנית "מחיר מטרה"
מערכת ice |  11
הנדלן בוער (צילום פלאש 90, pngwing)
משרד הבינוי והשיכון ליזמים קורא ליזמים וקבלנים להגיש הצעות לבניית השכונה החדשה בקצרין, במתכונת "שכונה מחכה לתושב" הקבלן בונה את כלל יחידות הדיור, מתחמי התיירות, מסחר ותעסוקה.
פורסמה החוברת למכרז בשיטת "תכנן ובנה" עבור הקמת רובע 12 בקצרין. המכרז הינו בשיטה הייחודית 'תכנן ובנה' לפיה חברה אחת תהיה אחראית על תכלול התכנון, עבודות הפיתוח והבנייה של התשתיות הציבוריות ומבני המגורים ל-1,560 יחידות דיור, מוסדות החינוך, מוסדות הציבור, שטחי התיירות והמסחר במתחם אחד .

בשכונה החדשה צפויות להיבנות יחידות דיור בתמהיל מגוון של בנייה רוויה וצמודת קרקע, מתחמי תיירות, מסחר ותעסוקה. בשכונת "נחלים" החדשה צפויות להיבנות יחידות דיור בתמהיל מגוון של בנייה רוויה לצד מבנים צמודי קרקע. על פי החלטת הממשלה לעידוד הצמיחה הדמוגרפית בגולן ובקצרין בשנים 2022-2025, במהלך השנתיים הקרובות ייצא לתכנון הקמתו של רובע 13 בעיר ובכך קצרין צפויה להכפיל את כמות התושבים המתגוררים ביישוב ולהפוך בעתיד הקרוב לעיר המרכזית באשכול גליל מזרחי.
משרד הבינוי והשיכון ממשיך לקדם את השיטה החדשנית, בה מאוחדים כל עבודות התכנון, הפיתוח והבנייה של דירות המגורים כמו גם מוסדות הציבור השונים, תחת קורת גג אחת. על פי תנאי המכרז, במסגרת שיטת "תכנן ובנה" היזם יקים על קרקע מדינה, מתחמי מגורים המונים לפחות 1000 יחידות דיור, את כל התשתיות הציבוריות הדרושות לכך, שטחי ומבני הציבור והחינוך וכדומה. תוכנית זו פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית הנבחרת ועם המשרד על מנת לייעל את לוח הזמנים שיביא לאכלוס מהיר.
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "הכפלת ההתיישבות בעיר קצרין הינה משימה לאומית, אני גאה בצוות העובדים של המשרד שהצליחו במהירות שיא לייצר מכרז וחוברת מכרז במטרה שהבנייה בשטח תחל בהקדם. אין לי ספק כי בניית רובע 12 בקצרין בשיטת תכנן ובנה תביא תוצאות בשטח. מדובר בשיטת בנייה ייחודית שמאפשרת להעניק בית וקהילה ולא רק דירה. איכות חיים שלמה שכוללת לא רק קורת גג, אלא את כלל מרכיבי השכונה בבת אחת- מוסדות ציבור, תשתיות, חינוך ועוד, אני מאמין שתושבים חדשים יגיעו לאזור תוך מספר שנים".
ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, מסר: "בשנת ה-45 להיווסדה של קצרין אנו יוצאים למהפכה גדולה של הכפלת התושבים ביישוב בשנים הקרובות באמצעות הקמתם של רובעים 12 ו-13. בשנים האחרונות אנו עדים לביקושים מתגברים ומתעצמים מצד תושבים מכל רחבי הארץ אשר רוצים למצוא כאן את ביתם. כאשר אנו מסתכלים אל עבר העתיד, קצרין מתוכננת בשלושת העשורים הקרובים להפוך להיות עיר בת 60,000 תושבים ולהיות לא רק בירת הגולן אלא עיר משמעותית לגליל כולו עם גוון רחב של הזדמנויות בכל התחומים".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    יופי אוכל לקנות עוד דירות, טוב שאין מס על ריבוי דירות. (ל"ת)
    יוסי 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    יהרסנו לנו את פינת החמד
    יניב 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמו תמיד
    סגור
  • 8.
    העיר תהפוך לעיר רפאים
    ג. ל., תל-אביב 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בהיעדר אלטרנטיבה במחיר למשתכן, בערי המרכז, יאלצו הזוגות מחוסרי הדירות לרכוש דירה בקצרין אך מבלי לגור בה. הזוגות הללו יבחרו להמשיך ולהתגורר בדירה השכורה בה הם מתגוררים כיום ולנסות להשכיר את דירתם בקצרין. סופו של דבר שיהיו מאות ואולי אלפי דירות ריקות להשכרה בקצרין. העיר תהפוך לעיר רפאים!
    סגור
  • 7.
    תעשיה תעשיה תעשיה
    חיים 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ללא הקמת תשתיות לתעסוקה אין לאף אחד סיבה לרכוש דירה אפילו לא להשקעה. לכן המקום לדבר על השקעה בדירות תתחילו את הכתבה על התשתיות שיגרמו לקהל להרגיש בטוח עם הפרנסה
    סגור
  • 6.
    שוב בניטו מדיר רגליהם של הדתיים בדיוק כמו שעשה בחריש.
    זה נהנה וזה לא חסר 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ...כן יירבה וכן ייפרוץ! לדתים יש צרכים דומים/ שונים משאינו דתי לעת עתה. לדוגמא: כולם רוצים מרפסת שמש. הדתי היה מעונין שמרפסת השמש תהיה גם מרפסת סוכה. מה השוני? מרפסת סוכה, היא מרםסת עם קו ישיר לשמים, בלי תקרה מעליה. היום יש תכנונים מדהימים למרפסות סוכה שגם אדם שאינו דתי לעת עתה, יכול להנות ממנו כמרפסת רגילה עם ייחודיות של שמיים בהירים מעליו. זו אהבת ישראל אמיתית!
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    רמת השירותים המוניציפלים, הבריאות , החינוך, הכבישים
    גולני 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בגולן היא מתחת לכל ביקורת. סטטיסטית. תושב הגולן חי פחות ב6 שנים מתושב המרכז ועל החינוך חבל להכביר מילים...יש עבודה למדינה באיזור, מעבר לדחוף אנשים ולספר להם סיפורי מייסס.
    סגור
  • 4.
    אם נסראלה יפלוש לשם
    אלי 06/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הם בטח ישלשו את מספר התושבים...
    סגור
  • 3.
    מגורים בקצרין
    דוד סגל 06/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מהי התוכנית זה מקום ללא תוכניות ללא בית חולים מה מתכננים ולמתי
    סגור
  • 2.
    מה יש לעשות בקצרין
    מיקי 06/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עיר של פנסיונרים בעיקר איזו תעסוקה יש למשפחות צעירות?
    סגור
  • לקצור גרושות לערב נוטף זיעה. (ל"ת)
    יוסי 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 1.
    היזם יקים גם רכבת אונ' , בית"ח , שדה תעופה
    קצריני 06/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הזויים , באיזור אליו הביקוש לקרקע אפס ,יהיה ליזם כדאי לבנות מבני ציבור ?
    סגור