נדל"ן ותשתיות
זעזוע בענף התחבורה: האם קיים ניגוד עניינים ברכבת הקלה?
חברת מנרב זכתה זה מכבר במכרז לביצוע העבודות בתחנות הקו האדום. אלא שבהמשך נרכשה החברה על ידי האחים וייל, שמחזיקים במניות של החברה המפקחת על התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה
האם ישנו ניגוד עניינים בכל הנוגע לרכבת הקלה - פרויקט התחבורה העצום בגוש דן? תשפטו בעצמכם. חברת מנרב החזקות הודיעה בחודש מאי 2019 כי זכתה במכרז לביצוע עבודות הגמר בתחנות הקו האדום התת קרקעיות ברחובות אבא הלל, ביאליק, קרליבך, בן גוריון ואהרונוביץ’, זאת בעלות של 283 מיליון שקלים. אלא שמאוחר יותר רכשו את החברה האחים וייל שמחזיקים היום ב-5% ממנה. שי וייל הוא האיש העומד בראש הדירקטוריון של הקבוצה.
כאן גם מתחיל הפלונטר, כאשר בנוסף לחלקם של האחים וייל במנרב, הרי שהנם בעלי מניות באינפרוג’ט, החברה המנהלת ומפקחת על בניית התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה בגוש דן. חשוב לציין כי אינפרוג'ט היא חברה לניהול פרויקטי תשתית שעוסקת במתקני ספורט, רכבות, תשתיות וגשרים, הקמת מוסדות שונים ועוד.
המצב הנוכחי אמנם לא נגרם בכוונה תחילה, שכן עת זכתה מנרב במכרז היא לא הייתה בבעלות וייל, אך כעת אין ספק כי מדובר במצב אבסורדי, במסגרתו חברה אמורה לפקח על פרויקט, אך במקביל יש לה אינטרסים מול הקבלן המבצע. חשוב לציין כי מעל אותן חברות נמצאות חברת ניהול הקו, חברות בקרה והחברה הממשלתית האמונה על הפרויקט, נת"ע - אך עדיין הסיטואציה רחוקה מלהיות אידיאלית.
בנוסף, נודע כי מקרה דומה מתרחש גם בקו הירוק של הרכבת הקלה, שם חברת הניהול של אחד המקטעים היא פוירשטיין גזית, כאשר בין בעלי מניותיה נמצאת חברת דבלמן פרצלינה ניהול פרויקטים ומבנים בע"מ, ואת אחת העבודות במקטע מבצעת חברת מנרב. עד כמה ישפיעו היחסים המורכבים על הפרויקט? ימים יגידו.
עוד ב-
מחברת נת"ע נמסר כי "נת"ע מבצעת בקרה ובחינה של כלל ספקיה דרך קבע. החשש לניגוד עניינים הנוגע לחברות האמורות, הובא לבחינת הועדה למניעת ניגוד עניינים בנת"ע, שהנחתה את הנוגעים בדבר לפעול למניעת ניגוד עניינים אפשרי, בין השאר בהכנסת גורם מקצועי מטעם נת"ע שיפקח ויבצע בקרה מוגברת על עבודתם של החברות הנ"ל. הוועדה תמשיך לעקוב אחר ביצוע ההנחיות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה