נדל"ן ותשתיות

נדל"ן במגזר החרדי: כך מתאימים את הפרויקטים לאוכלוסייה

עומסי תנועה וסמיכות לקניונים? נסו יותר תחבורה ציבורית והכשר מתאים. חלק קריטי בהחלטה היכן לקנות דירה נוגע למיקום ולצרכים הנלווים, ומומחי הדיור בציבור החרדי יודעים להתאים את הדירות בדיוק למידותיהם  
אור בוקר | 
יעקב ערבליך (צילום סן חן)
אחת השאלות הקריטיות בה מתחבטים רוכשי הדירות, היא המיקום וקרבתו לצרכים הנלווים, דוגמת קניות, עומסי תנועה ותחבורה ציבורית. בערים חילוניות ואפילו מעורבות יספרו לכם כי חשוב להתגורר בקרבת מרכז מסחרי, אך מצד שני, סמיכות יתר תייקר משמעותית את ערך הדירה, ותוסיף גם אלמנטים של עומסי תנועה ומצוקת חנייה.
מנגד, בערים חרדיות באופן מובהק הצרכים שונים בתכלית. קניון "חילוני" הכולל דוכני מזון מהיר ומוסיקה רועשת - אאוט, חנויות הפונות ישירות לצרכן החרדי – אין. בכלל זה צרכניות מזון בעלות הכשר מדויק – בד"צ או אחר, המקובל על קהל לקוחותיה; ביגוד מותאם ודגש על צניעות בחלונות הראווה, וכמובן קרבה לעורקי תחבורה ציבורית מרכזיים, שכן רבים אינם מתניידים ברכב פרטי.
 
הנתונים האמורים אינם מקריים. את הציבור החרדי מעניינים הרבה פחות קניונים נוצצים ומבצעי  מכירות רחבי היקף שמדברים אל החילוניים, זאת בשל פערים ניכרים בהרגלי הצריכה. החרדים ממוקדים בצורך מידי, מודעים היטב לנושא השוואות מחירים ובנוסף נוקטים בזהירות יתר בכל הקשור לכשרות ואופי המוצרים אותם הם רוכשים.   
"הקמה של קניון מסחרי המיועד לציבור חרדי שונה לגמרי מהקמת קניון לאוכלוסייה הרחבה" אומר יעקב ערבליך, מנכ"ל חברת שיווק הנדל"ן סן חן שמתמחה במגזר החרדי. "את הקניון החרדי צריך להתאים לאופיו המיוחד, השונה, של הלקוח החרדי. בעבר ניתן היה לחשוב שלנראות חיצונית יש פחות חשיבות ומה שמדבר אל ליבו של הצרכן החרדי זה רק המחיר, ההיצע, הצניעות והזמינות, ולפי אלה גם ייבנה הקניון, אך המציאות השתנתה כבר מזמן והצרכנים החרדים אלו הם צרכנים שמחפשים תמורה נאותה לכספם".  
עוד מוסיף ערבליך כי "באזורים שונים צרכנים גם מוכנים לשלם על נוחות, נראות וכמובן איכות. עניין הנגישות למכוניות והיצע מקומות החנייה, הופך להיות חשוב יותר ויותר ונראה כי התכנון היום בשכונות החרדיות מכיל בתוכו אזורי חניה מוסדרים יותר מבעבר. הצרכן החרדי משתמש הרבה יותר בתחבורה הציבורית ולכן יש חשיבות לכך שתימצא תחבורה ציבורית בקרבת החניון הנבנה, וכמובן, יותר מהכל  יש חשיבות לרשתות שיווק המזון שאתה מציב במרכז המסחרי. לא במקרה הקימו הרשתות הגדולות רשתות-בנות המיועדות לחרדים עם שמות נפרדים. הצרכן החרדי יעדיף רשתות כאלה, המציעות מוצרים המתאימים לו. קהל הלקוחות הוא בדיוק זה שבו הוא נתקל בשכונה החרדית וכל האווירה היא זו לה הוא מורגל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה