נדל"ן ותשתיות

בהלת הנדל"ן בקנדה הובילה לכך שלא נותרו בתים למכירה

בקנדה לא זוכרים תקופה שכזו, ולא במקרה. לאחר רכישת שיא של בתים ב-2021, המדינה נותרה עם הכי מעט בתים למכירה ב-25 השנים האחרונות. ובכמה נשבר השיא השנתי הקודם?
מערכת ice | 
נדל"ן (צילום דוד פרימן)
ודאי לא תופתעו לשמוע שטירוף הנדל"ן חצה מזמן את גבולות ארצנו הקטנטונת, והבהלה לנכסים מכה בכל רחבי תבל. על פי דיווח בבלומברג, תופעת הבהלה לנדל"ן הכתה גלים בקנדה, והותירה את המדינה עם הכי הכי מעט בתים למכירה ב-25 השנים האחרונות. 
עוד עולה מהדיווח ברמת המספרים, כי בסוף דצמבר האחרון נותרו בקנדה כ-86,000 בתים למכירה, כך על פי נתוני איגוד הנדל"ן הקנדי. המספר הנמוך הוא כתוצאה מרכישת מספר שיא של בתים בקנדה במהלך 2021 – לא פחות מ-667,000 במספר. על מנת לסבר את האוזן נספר, כי מדובר בכ-20% יותר מהשיא השנתי הקודם במדינה. בנוסף, בהיעדר היצע, מדד מחירי הבתים עלה ב-2.5% בדצמבר לעומת החודש הקודם, וב-26.6% לעומת שנת 2020.  
המגמות האמורות של מחירי הדירות בקנדה הנם ביחס ישיר למגמה שנצפתה מוקדם יותר החודש בשווקי הדיור היקרים ביותר בוונקובר וטורונטו, בהם נפל היצע הבתים למכירה לשפל חסר תקדים. מדד מחירי הבתים בקנדה מסתכם ב-811,700 דולרים קנדיים (כ-648,000 דולרים אמריקאים), מה שמסתמן כמשבר דיור חריף במיוחד.
 
עוד צוין כי בינתיים, קצב המכירות מאט בצורה משמעותית. כמות העסקות החודשיות לא השתנתה בדצמבר לעומת נובמבר, אך למרות זאת עדיין מדובר במספר מכירות הבתים השני הכי גבוה בהיסטוריה לחודש האחרון בשנה.
"נכון לעכשיו, יש פחות נדל"ן למכירה בקנדה מאשר אי פעם", סיכם שון קת'קארט, הכלכלן הראשי של מועצת הנדל"ן. "לרוע המזל, בעיית מחירי הדירות כנראה תחריף לפני שתשתפר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה