נדל"ן ותשתיות

הסוף של רומנו? בית הסוחרים המיתולוגי הועמד למכירה

בית רומנו ברחוב יפו בתל אביב, בו ממוקמת מסעדת רומנו המפורסמת של השף אייל שני, עומד למכירה. ובכמה מוערך שווי המבנה?
מערכת ice | 
אייל שני (צילום מסך מאקו)
האם אחד המבנים הוותיקים והמיתולוגיים בתל אביב ישנה את פניו ויאבד את צביונו? בית רומנו ברחוב יפו בעיר, בית מסחר פעיל ושוקק כבר 75 שנה המכיל מוסדות חדשים וישנים – מטקסטיל והלבשה ועד מועדונים ומסעדות, הוצע לאחרונה למכירה.
בין המקומות היותר מזוהים עם בית רומנו ישנו מועדון "התדר" בקומת הקרקע, בו נמצאת גם הפיצרייה של השף וכוכב מאסטר שף, אייל שני, וכן מסעדת רומנו המפורסמת של אותו שף בקומה השנייה במתחם. אגב, שני לא הסתפק במוסדות הקולניריים הללו ולאחרונה פתח את מיראז', בית קפה חדש השוכן בפארק המסילה מאחורי בית רומנו ומחבר בינו לשכונת נווה צדק.
על פי הערכות בשוק, שווי המבנה הוותיק המארח בחצרו גם ירידי תרבות ואופנה, עשוי להגיע למאות מיליוני שקלים. יש לציין כי חברת "נכסים ובניין" המחזיקה בזכויות על המבנה, פרסמה הזמנה רשמית להציע הצעות לרכישת הנכס. מדובר בהמשך מדיניות מימוש הנכסים של החברה, שמתחילת 2020 וחרף משבר הקורונה, מימשה נכסים בשווי של כ-4.5 מיליארד שקל הן בישראל והן מעבר לים.
 
אשר לשני,  הרי שמדובר באחד השפים העסוקים והמפורסמים כיום במדינה, לאחר שהחל את דרכו אי שם עם מסעדת "אוקיינוס" הירושלמית, שגרפה הצלחה כבירה הן בקרב המבקרים והן בקרב קהל הסועדים. עם זאת, שמו נקשר לא פעם באירועים מפוקפקים, בראשם חובות קשים שצבר. לפני כעשור הוכרז שני כפושט רגל ולנושיו נפסק החזר כספי של כ-1.45 מיליון שקל, שהיוו אז כשליש מחובותיו.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה