נדל"ן ותשתיות

יו"ר ארגון הקבלנים בנגב: "דרושה הקמת קבינט מדיניות דיור"

השר היוצא נכשל. שר השיכון החדש הביא רוח חדשה למשרד.  האוכלוסייה בדרום ובצפון תכפיל את עצמה עד  2048 על הממשלה להיערך לזה הקמת עיר מטרופולין בדרום ובצפון חיונית
אריאל נוי | 
אלי אביסרור (צילום אתר אביסרור)
אלי אביסרור, יו”ר ארגון קבלני הנגב ומ”מ נשיא התאחדות בוני הארץ נשמע אופטימי מאד בראיון ל – ice הוא מחמיא לשר השיכון החדש זאב אלקין, בעיניו אלקין הוא רוח חדשה בממשלה הוא "כיוון שהיה שותף להחלטות גורליות במדינה הוא היה בכמה ממשלות הוא היה שותף להחלטות משמעותיות".
לעומתו אין לו מילים טובות לומר על השר היוצא יעקב ליצמן. לדבריו " הוא הפך את נושא הדיור לביזנס ממשלתי במיוחד שמדובר עם דיור בר השגה". גם התהליך של בחירת זכאים למחיר למשתכן לקוי מיסודו,  לדברי אביסרור  כל זוג שהוא נשוי מוגדר כזכאי.  "זה מאד פשוט צריך ללכת על פי הקריטריון למשל זוגות צעירים למי שהכנסה שלו נמוכה. מה שקורה היום מספיק שאין לך דירה ואתה זכאי. אפילו לא בודקים רקע כלכלי".
אביסרור טוען כי תוכנית מחיר למשתכן לא הוכיחה את עצמה ורצוי לבחון תוכנית חלופית,  שמעודדת מגורים בפריפריה "מחיר למשתכן פגעה בתושבי הדרום והצפון, כי מי שזכה בהגרלה באזורים האלה קיבל הטבה של כ-150 אלף שקל, בעוד שמי שזכה בהגרלה במרכז, קיבל הטבה של 600-700 אלף שקל. ולכן לא מספיק שאין לך דירה ואתה תהיה זכאי. אלא צריך לעזור לכאלה שבאמת צריכים שאין להם".
אביסרור טוען כי אפשר להביא משפחות וזוגות צעירים לגור כאן בדרום, הנוסחה היא פשוטה מאד, לדבריו "ראשית יש להקים קבינט מדיניות דיור ותגמולים למשפחות וזוגות צעירים. ראש הממשלה נפתלי בנט חייב להקים קבינט מדיניות דיור ביחד עם השר אלקין לקבוע מדיניות חדשה שבתוכו יהיו גם אנשי ציבור".
הנקודה הנוספת לדברי אביסרור, היא הבטחה של מקור הכנסה בתוספת מענק  "ברור שאם יהיה כאן הבטחה של עבודה עם הכנסה, בתוספת מענק של לפחות  300-400 אלף שקל למשפחה שתתחייב לגור פה עשר שנים לפחות. האוכלוסייה תצא מהמרכז, לדרום ולצפון. ותשחחר את הפקק במרכז".
אביסרור טוען שבתוך 25 שנה, האוכלוסייה בישראל תגדל לכ-18 מיליון תושבים,  בדרום ובצפון - בכל אחד מהם, תהיה תוספת של יותר ממיליון תושבים. "היום יש כאן 800 אלף תושבים, תוספת של מיליון תושבים, זה אומר  שהאוכלוסייה מכפילה את עצמה. ולכן עד שנת 2048 הקמת עיר מטרופולין בדרום ובצפון חיונית".
כדי שהממשלה תעמוד ביעדים לדבריו עליה לטפל בבעיות אקוטיות "חייבים לטפל בריגולציה, חייבים לקצר הליכי רישוי הממשלה מייאשת את היזמים בתהליכים. יש מחסור בעובדים, צריכים וחייבים לאשר כמות גדולה של פלסטינאים שיבואו זה יפתור בעיות מהותיות בכוח אדם בבנייה".
אביסרור טוען כי יש המון עבודה לשר הנכנס "אני מקווה שיתנו לו את הכלים, שיאחדו כוחות ויהפכו את משרד השיכון ליעד לאומי. עתיד המדינה נמצא בדרום, יותר מ- 60%  מקרקעות המדינה הן בנגב, עתיד המדינה הוא כאן. אם המדינה לא תתעשת ותתחיל לקדם מהלכים שיעודדו זוגות צעירים לבוא לפה, המשמעות היא שבאזור המרכז כבר לא יהיה איפה לגור ואיפה לבנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה