נדל"ן ותשתיות

7 מיליון שקל לדירה: זו השכונה היקרה ביותר בישראל

איפה בארץ תשלמו הכי הרבה כסף עבור דירה? מדובר בשכונה שעדיין בבנייה אבל עומדת להיות פנינת הנדל"ן של ישראל והיא, שלא במפתיע, ממש על חוף הים של תל אביב. ברוכים הבאים לשכונת אשכול החדשה
מערכת ice |  1
מתחם אשכול בשדה דב. (צילום הדמיה: ארי כהן / View Point)
העיר תל אביב ידועה כמבוקשת ביותר למגורים בישראל ובהתאם, שולטת ללא עוררין גם בצמרת הדירות היקרות במדינה. אבל מהי השכונה היקרה ביותר מבין כל השכונות בעיר העברית הראשונה?
בסקר חדש שערך אתר מדלן ופורסם במאקו, נמצא כי 24 מתוך 25 השכונות היקרות בישראל – נמצאות בתל אביב. לפי הסקר, במקום השלישי נמצא שכונת נחלת בנימין בדרום העיר, בה מחיר דירה ממוצעת הינו 4,539,500 שקל.
את שני המקומות הראשונים תופסות השכונות נווה צדק ביפו, ושכונת אשכול הנבנית ברובע שדה דב לשעבר. אמנם בנווה צדק המחיר הממוצע לדירה הינו היקר ביותר: 7,980,000 שקל, ובשכונת אשכול המחיר הממוצע הוא כ-7 מיליון שקל – אך שכונת אשכול היא זו שמדורגת ראשונה. הסיבה: המחיר הממוצע למ"ר באשכול הוא 83,100 שקל, ובנווה צדק "רק" 73,700 שקל.
אגב, הרצליה פיתוח למי שתהה, מדורגת בסקר במקום השלישי מבחינת המחיר, אולם מבחינת מחיר למ"ר נמצאת רק במקום ה-19.
אז מהי שכונת אשכול? לפי אתר מדלן היא הדרומית ביותר והראשונה מבין 3 שכונות שמתוכננות לקום על שטח שדה דב (שנסגר ב-2019). בניית הבניינים הראשונים צפויה להתחיל עוד השנה, ולהימשך כ-2 עשורים. בשכונה מתוכננות כ-4,850 דירות, במגדלים בני כ-40 קומות ובניינים בני כ-10 ו-16 קומות.

רק בשבוע שעבר פורסם כי רשות מקרקעי ישראל משווקת מכרז פומבי למתחם בבעלות משותפת למסחר ותעסוקה בתל אביב יפו, בשכונת אשכול שבעיר. סביר להניח שאם ידכם משגת לגור שם ביום מן הימים, תפגשו בדרככם הביתה לא מעט מפורסמים, אנשי עסקים ועשירי ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מיותר לציין שזה גטו לעשירים וכל הדיור בר השגה לא ייבנה (ל"ת)
    משקרים לציבור 10/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור