נדל"ן ותשתיות

ההסתבכות של טייקון הנדל"ן מחריפה; לא ידוע כמה זמן יישאר במעצר

אחרי ניפוח הכנסות של 78 מיליארד דולר וההסתבכות של מייסד חברת הנדל"ן הסינית אוורגרנד, הוי קא יאן הועבר למתקן מעצר קרוב יותר להנהלה הראשית של החברה שהקים. הרקע למעבר אינו ברור. לא ידוע כמה זמן קא יאן צפוי להישאר במעצר ולא אם יועמד לדין 
שרון בירקמן | 
סין קונה אדמות בארה"ב (צילום shutterstock)
יו"ר קבוצת אוורגרנד (Evergrande) הסינית הוי קא יאן הועבר לאחרונה למרכז מעצר מיוחד בעיר שנזן, כך מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס מקורות המעורים בפרטים. הוי, בן 65, נעצר לפני שנה ומאז לא נמסרו דיווחים על מיקומו או מצב בריאותו.
הוי, פעם האיש העשיר ביותר בסין, נעצר בעקבות חשדות שהועלו נגד אוורגרנד על ידי הרשות לניירות ערך הסינית. לטענת הרשות, החברה והעומד בראשה ניפחו את הכנסות החברה ב-78 מיליארד דולר בשנתיים שקדמו להליכי חדלות הפירעון של החברה. הרשות הטילה על הוי קנס של 6.6 מיליון דולר ופסלה אותו לצמיתות מהשוק. בינואר השנה הורתה הממשלה על פירוק החברה.

אחרי שהוחזק במעצר בית בבייג'ין, הוי הועבר לשנזן לפני מספר חודשים. המעבר נועד להקל עליו לתקשר עם הנהלת אוורגרנד, שהמטה שלה נמצא בגואנגז'ו הסמוכה, ועם חטיבת ניהול ההון שלה הפועלת משנזן.
ממקום מעצרו שלח הוי מכתב להנהלת החברה בו ביקש להסדיר את תשלומי התשואות למשקיעים במוצרי ניהול ההון של אוורגרנד. החברה לא עמדה בהתחייבויותיה ובאוגוסט האחרון הודיעה שלא תוכל לעמוד בתשלומים. במקביל דווח כי אוורגרנד קרובה למסור לרוכשים את רוב הדירות שנמכרו, כשיותר מ-70% מהבנייה הושלמה. בשנת 2022 החברה ניהלה כמעט 800 פרויקטים ברחבי סין.
לא ידוע אם הוי ימשיך להיות במעצר ולא אם יועמד לדין. בעבר, אנשי עסקים בכירים שנעצרו בסין נותרו במעצר ממושך מבלי שנמסר מידע על מצבם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה