נדל"ן ותשתיות

דווקא במלחמה: שכונה חדשה עם 1,800 דירות החלה להיבנות בגולן

לאחר שנים ללא בניה בהיקפים משמעותיים בקצרין ובכלל בגולן, נורתה השבוע יריית הפתיחה להקמת רובע המגורים החדש בעיר - רובע נחלים הממוקם בדרום מערבה של קצרין, כאשר התכנון היא שיוקמו בו כ-1,800 דירות חדשות, בנוסף ל מבני ציבור, מסחר, מבני תעסוקה ומלונאות
מערכת ice | 
רובע חדש בקצרין (צילום אבני דרך וי ד באזאני)
לאחר שנים ללא בניה בהיקפים משמעותיים בקצרין ובכלל בגולן, ודווקא בזמן המלחמה, נורתה השבוע יריית הפתיחה להקמת רובע המגורים החדש בעיר - רובע נחלים הממוקם בדרום מערבה של קצרין.
החברות היזמיות קבוצת י.ד ברזאני וקבוצת אבני דרך אשר זכו במכרז לבניית הרובע החדש, קיבלו מידי הועדה המקומית עם סיום עבודות הכנת הקרקע, היתר לביצוע עבודות ההקמה הכוללות חפירה ודיפון לשלב הראשון של הרובע שהחלו כעת, במסגרתו ייבנו כ- 524 יח"ד, מתוכן כ-50 יח"ד צמודות קרקע והיתר בבניה רוויה של עד 5 קומות.  
במקביל, הבוקר (שלישי) בטקס חגיגי, נחנך גם מרכז המבקרים החדש במעמד ראש המועצה מר יהודה דואה, אריאל אולצוור, מנהל מחוז צפון במשרד השיכון ובעלי החברות היזמיות קבוצת י.ד ברזאני וקבוצת אבני דרך.
במעמד ההיסטורי, אמר מנהל מחוז צפון במשרד השיכון והבינוי, מר אריאל אולצוור :"צריך לזכור שההווה שלנו יהיה העבר של הדורות הבאים. גם מי שישב כאן לפני 2000 שנה חווה חורבן אבל אחר כך הגיעה גם תקומה. קצרין מתרחבת וגדלה ותהפוך לעיר ויש כאן מסר לאומי ואני אומר זאת בשם הממשלה. אני מאמין שנראה כאן את עם ישראל בתפארתו".
 ראש המועצה המקומית קצרין, מר יהודה דואה, התייחס גם הוא ואמר: "זהו יום מאוד מרגש, במציאות רגילה, הנחת אבן פינה לרובע חדש בקצרין היה אירוע נהדר, אך באופן מסוים טריוויאלי מפני שברור שפניה של קצרין לפיתוח וצמיחה".
ראש העיר הוסיף: "אך היום אני מתרגש, כי בתקופת מלחמה, שאדמתנו בוערת והיישוב שלנו חווה מציאות חדשה - הנחת אבן פינה לרובע חדש שייבנה הוא לא סתם אירוע, זו אמירה חד משמעית, אמירה ערכית. רגע שמסמל בעיניי ציונות, דבקות בקרקע, כפי שציוו לנו מייסדי קצרין ומתיישבי הגולן - אנחנו כאן כדי להישאר".
דיין בר מנכ"ל ובעלים י.ד ברזאני, ידידיה פרל, משנה למנכ"ל קבוצת אבני דרך ויאיר כהן, מנכ"ל ובעלים קבוצת אבני דרך ברכו ואמרו כי: "העלייה לקרקע היא אבן הדרך המשמעותית הראשונה בהקמתו של הרובע החדש של קצרין שעתיד לשנות את פני היישוב והאזור כולו עם מבני מגורים מודרניים ואיכותיים, לצד מוסדות חינוך חדשים, מסחר מפותח, מתחם תעסוקה ושטחים ציבוריים רבים. עם היציאה לדרך ולמרות התקופה המאתגרת, חוזקו של עם ישראל מעניק לנו כוחות להמשיך בבניין הארץ".
רובע נחלים יוקר בשיטת "תכנן ובנה", שנועדה לייעל ולזרז בנייה בהיקף משמעותי של יח"ד על פני חטיבות קרקע גדולות, קרי החברות היזמיות ברזאני ואבני דרך, יהיו אחראיות על התכנון, עבודות הפיתוח והבניה וכל זאת בטווח של ארבע שנים בלבד משלב קבלת ההיתר.
הרובע החדש בקצרין יכלול על פי התכנון כ-1,800 יח"ד ותכנונו מותאם לכל צרכי התושבים והקהילה- מבני ציבור, מסחר, מבני תעסוקה ומלונאות. תמהיל המגורים ברובע נחלים החדש, אשר מתפרס על פני 667 דונם, יהיה מגוון: בתים צמודי קרקע דו משפחתיים, חלקם משולבי תיירות (צימרים) ובנייני מגורים של 4-5 קומות הכוללים דירות של 3-5 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן.
על תכנון רובע המגורים והמבנים הציבוריים והמסחריים אמונים משרדים האדריכלים – 'דנה אוברזון אדריכלים', 'מנספלד-קהת אדריכלים' ו'גורדון אדריכלים ומתכנני ערים' מהחברות היזמיות נמסר כי מחירי הדירות בשוק החופשי יחלו מ-1.25 מיליון שקלים לדירת 3 חדרים והחל מ2.7 לבית צמוד קרקע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה