נדל"ן ותשתיות

הצפות מסכנות חיים בתל אביב: הפרויקט ב-72 מיליון שקל הוא הפתרון?

שינוי האקלים הביא עמו בשנים האחרונות בעיית הצפות קשה בתל אביב במהלך חודשי החורף. לעתים מספיק יום גשם אחד משמעותי כדי לגרום להצפות. פרויקט חדש שתוקצב על ידי עיריית תל אביב ב-72 מיליון שקל, עשוי לפתור את הבעיה הקשה והמסוכנת
מערכת ice |  7
רון חולדאי (צילום יח"צ מי אביבים ועמוס לוזון צלמים)
עיריית תל אביב-יפו ותאגיד המים והביוב של תל אביב-יפו מי אביבים, בישרו היום (רביעי) כי החלה העבודה על פרויקט נרחב שמטרתו היערכות להתמודדות עם שינויי האקלים בעשורים הקרובים, ומיגור ההצפות באזור שדרות ירושלים, אצטדיון בלומפילד, השכונות הדרומיות של תל אביב והכניסה ליפו.
הפרויקט, שתקציבו כ-72 מיליון שקל, נערך במסגרת פיתוח כללי של מקטע הטיילת של העיר בכניסה ליפו והעבודות עליו מתנהלות מתחת לאדמה בצורה שלדברי העירייה, לא משפיעה כמעט על תושבי האזור, בעלי העסקים ותנועת כלי הרכב.
בעיריית תל אביב אמרו כי תכליתו של הפרויקט הינו תגבור מערכת הניקוז באזור על ידי הקמת מובל חדש לכיוון הים. העורק הראשי של האזור, שדרות ירושלים, שהפך לציר מרכזי יותר מאז הפעלתו של קו הרכבת הקלה, היה נתון להצפות מדי חורף בשל היותו אגן ניקוז ראשי אליו הגיעו כמויות גדולות של מי נגר מהרחובות הסמוכים אליו.
הפרויקט צפוי להכפיל את כושר הולכת מי הגשם ולהגדיל את הספיקה של המובל עד פי שניים מהיום. יתרת הנגר תזרום בכיוון מערב דרך המובל החדש המתוכנן, במטרה להפחית עד למינימום את פוטנציאל ההצפות לכלל האזור לרבות מתקנים הנדסיים חשובים, תחמ"ש, מכון שאיבה, אצטדיון בלומפילד וסביבתו, וכמו כן ציר שדרות ירושלים.
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי התייחס לאירוע ואמר: "משבר האקלים מחריף, מה שמחייב אותנו לנקוט בפעולות היערכות ומניעה לאסונות פוטנציאליים.  לצד החום העז בקיץ , צפויים לפקוד אותנו בתחילת החורף גם גשמים רבים וחזקים, שיכבידו על מערכות הניקוז ועלולים לגרום להצפות".
"אנחנו לא מחכים, אלא מיישמים בשטח מספר פתרונות תשתיתיים עצומים, לצד שילוב טכנולוגיות בנות קיימא שיעזרו לספוג את המים. אחד מהפתרונות הוא ״מובל״ כמו זה שמוקם בימים אלה בשכונת התקווה". הוסיף חולדאי.
לסיום, אמר: "בנוסף, החודש יחלו עבודות לחפירת מובל חדש נוסף בעולי ציון ביפו שישתרע משדרות ירושלים ועד חוף הים. מדובר בפרויקט דגל עירוני, שיכפיל את יכולת הניקוז באזור תוך התמודדות עם המורכבות הטופוגרפית של יפו ובכך ימזער את ההצפות שפקדו את האזור יותר ויותר בשנים האחרונות. שני הפרויקטים החשובים הללו מתבצעים על ידי תאגיד ״מי אביבים״ מתחת לקרקע, מה שמאפשר פחות הפרעה לתנועה ברחוב וצמצום הרעש לציבור בזמן העבודות."

אברהם מנלה, יו"ר דירקטוריון מי אביבים: "היום אנחנו מתחילים את השלב העיקרי בפרויקט דגל, שנועד בעיקרו לצמצם באופן דרמטי את ההצפות באזור יפו כתוצאה מגשמים. כמו כן, הפרויקט עתיד לספק מענה משמעותי לעשרות שנים קדימה ולהתמודד עם שינויי האקלים ומצבי קיצון של גשמי זעף, שעתידים להתרחש ולאתגר את המערכות. אני מודה למי אביבים, לכל העוסקים במלאכת התכנון והביצוע ולעיריית תל אביב יפו"
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מה עים אסון המעלית
    אוט 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה הכל נשכח פושע
    סגור
  • 4.
    כל העיר סגורה משלושה נתיבים לאחד עיר גמורה הולכת ונהיית (ל"ת)
    מני 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עדיף לצמצם נהיגה בעיר
    תל אביבי 2 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם הזמן הנהיגה בת"א תלך ותעשה קשה יותר ויותר. הפתרון הוא להעזר גם בתח"צ, אופניים והליכה.
    סגור
  • 3.
    תל ביוב***
    הבחור ההוא 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עיר פח גועלית עם ראש עיר מושחת נגד יהדות ונגד קיום מצוות!!!!
    סגור
  • מוזמן לעבור לבני ברק
    תל אביבי 2 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא מתאים לך לגור בעיר חילונית אז לא מכריחים אותך להמשיך לגור כאן. מי שבוחר לגור בת"א עושה זאת כי מעוניין באופי חילוני ליברלי. זה לא מתאים לכל אחד ובכזה מקרה עדיף לגור בעיר אחרת.
    סגור
  • 2.
    מי יודע איזה אחוז ישלשל לכיסו... (ל"ת)
    אבגד 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חולדה
    קזה 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בסוף הוא יצא מהביוב
    סגור