נדל"ן ותשתיות

העירייה נגד משרדי הממשלה - בגלל בית מלון. מתי תיגמר הסחבת?

כבר עשור שפרויקט להקמת מלון בתל אביב עומד במרכז המחלוקת בין האחים נקש לבין הוועדה המחוזית ומשרד המשפטים; עיריית תל אביב מעוניינת לפנות למועצה הארצית לתכנון ובנייה ולבקש להניע את הפרויקט, בניסיון למנוע את קריסת הבור שנחפר במגרש לפני שהסאגה החלה
מערכת ice | 
האחים נקש (צילום אביב חופי, מתן כצמן)
האחים נקש, בעלי רשת מלונות אורכידאה וחברת התעופה ארקיע ומחזיקים גם ב-50% מחברת אמפא, מתמודדים עם בעיות בתכנון וביצוע פרויקט מלונאי מערבית למחלף גלילות מאז 2015. עיריית תל אביב נחלצת כעת לעזרתם, כך מדווח "כלכליסט".
בינואר 2014, קיבלה החברה היתר לבניית מלון בן ארבע קומות לפי תוכנית שאושרה ב-2008. החברה החלה בחפירת הבור במגרש, אך העבודות הוקפאו ב-2015 בשל הניסיון להוסיף דירות למכירה לפרויקט. בינתיים פג תוקף היתר הבנייה.
בשנת 2019, החברה ניסתה להחיות את הפרויקט עם תוכנית חדשה לבניית מלון בן 15 קומות. לפי התוכנית, שבע הקומות התחתונות אמורות לכלול תשעים חדרי מלון, ושמונה הקומות העליונות יכללו עשרים דירות בשטח ממוצע של 65 מ"ר. הוועדה המקומית תל אביב אישרה תוספת שטח של 25% לבניית דירות כתמריץ כלכלי להקמת הפרויקט. 

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אמנם אישרה את תוספת הדירות, אך אישור בהיקף בנייה כזה חורג מסמכותה והיזמים נאלצו לפנות הוועדה המחוזית; זו דחתה את התוכנית בטענה שאינה תואמת את הייעוד המלונאי של המגרש. עמדת הוועדה המחוזית מסתמכת על עמדת משרד המשפטים לפיה לא ניתן לשלב דירות במתחם המלונאי אלא אם כן מספר חדרי המלון המקורי נשמר. משרד הפנים תומך בעמדת משרד המשפטים. 
בפברואר 2023 עתרו היזמים לבג"צ כנגד עמדת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ומשרד הפנים שלא לשלב דירות מגורים בפרויקט המלונאי. הפרויקט, בינתיים, תקוע ומתעורר חשש לקריסת הבוקר.
"כלכליסט" מדווח כי עיריית תל אביב אינה מעוניינת לחכות להכרעת בג"צ ומתכוונת לפנות למועצה הארצית במטרה לקבל אישור לשלב דירות בפרויקט. לטענת העירייה התוכנית אינה פוגעת בייעוד המלונאי של המגרש ומספר חדרי המלון לא יצומצם, אלא יתווספו דירות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה