נדל"ן ותשתיות

האם חריש תורחב? משרד האנרגיה התריע ממפגע בריאותי

תוכנית להרחבת העיר חריש לכיוון צפון נמצאת בלב הוויכוח כעת בין משרד האנרגיה למשרד השיכון. מצד אחד אנשי השיכון מעוניינים להרחיב את העיר אך מהצד השני משרד האנרגיה מתריע מהסכנה הבריאותית שבמהלך
מערכת ice | 
שוק הנדלן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בכירים במשרד האנרגיה זועמים בתקופה האחרונה בעקבות תוכנית חדשה שמקדמים במשרד השיכון. מטרת התוכנית היא להרחיב את שטחי העיר חריש לכיוון צפון. במשרד האנרגיה טוענים ששטח ההרחבה המתוכנן יגיע למרחק קרוב מאוד, כ-400 מטר, ממחצבת ורד הפעילה שנמצאת באזור ושתסכן את התושבים.
במשרד השיכון מעוניינים לבנות בשטח המורחב 10,000 יחידות ידור חדשות, 150 דונם של אזורי תעסוקה ובית חולים גדול שיכלול מספר מחלקות, חדר מיון ומנחת מסוקים. השטח המתוכנן של עיריית חריש צפוי לעמוד על מעל 8,000 דונם.
בחברה להגנת הטבע טוענים שאין צורך לפתח את חריש לכיוון צפון, לכיוון מחצבת ורד. עוד נטען כי לחריש יש שטח נוסף שנשמר לה על מנת שתוכל לפתח את העיר בהמשך, שטח זה יכול להרחיב את כמות תושבי העיר מ-37.5 אלף אנשים ל-65 אלף אנשים.
תושבי חריש הנוכחיים מביעים חששות. הם טוענים שהעיר עדיין לא מבוססת מספיק כלכלית וחברתית כדי לקלוט גל כה גדול של תושבים חדשים. האם ההרחבה המסיבית תטביע את הקהילה המתהווה?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה