נדל"ן ותשתיות

בהשקעת 1.6 מיליארד שקל: חברת הנדל"ן הישראלית מממנת כ-860 דירות

רובי קפיטל, המתמחה במימון והשקעות בנדל"ן, חתמה מתחילת השנה על הסכמי מימון לכ-7 קבוצות רכישה שיבנו יחד כ-860 יח"ד בעלות כוללת של למעלה מ–1.6 מיליארד שקל
מערכת ice | 
דירות (צילום shutterstock)
רובי קפיטל, המתמחה במימון והשקעות בנדל"ן, חושפת היום (ראשון) כי היא חתמה מתחילת השנה על הסכמי מימון לכ-7 קבוצות רכישה שיבנו יחד כ-860 יח"ד בעלות כוללת של למעלה מ–1.6 מיליארד שקל.
בין הפרויקטים ניתן לציין פרויקט של 54 יח"ד צמודות קרקע במצפה רמון שיבנה על קרקע שנרכשה מרמ"י וההיתר לבנייה צפוי להתקבל בתחילת שנת 2025. פרויקט נוסף הוא פרויקט לבניית 115 יח"ד בגילה בירושלים, הפרויקט יכלול 3 בניינים כאשר הקרקע נרכשה בשנת 2014 ומאז הכפילה את שוויה
בשכונת אחיסמך בלוד תממן רובי קפיטל קבוצה שתבנה 224 יח"ד בשבעה בניינים. חברי הקבוצה רכשו את הקרקע בכ-32 מיליון שקל ושוויה היום מוערך בכ-82 מיליון שקל. בתל אביב ברחוב בעלי המלאכה תממן החברה פרויקט להקמת 40 יח"ד עם חזית מסחרית מעל 3 מרתפי חניה. מדובר בקרקע בבעלות היסטורית ששוויה מוערך כיום בכ-150 מיליון שקל. 
בשכונת מתתיהו במודיעין עילית תממן החברה הקמת 192 יח"ד ו–6 גני ילדים ב-9 בניינים מגורים. הקרקע נרכשה על ידי חברי הקבוצה בעבר במחיר של כ-102 מיליון שקל ושוויה היום כ-166 מיליון שקל. בנתניה, החברה נמצאת בשלבי חתימה אחרונים עם  קבוצה שתבנה 38 יח"ד במבנה של 20 קומות מעל קומת קרקע וקומת גלריה בשכונת נוף הטיילת.
בתל אביב, קבוצת פלורנטין סקוור במימון החברה כבר החלה בעבודות החפירה והדיפון של מתחם עירוב שימושים שיכלול 4 בניינים הכוללים 200 יח"ד, שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור.
מיקי ברגר, סמנכ"ל מימון וליווי פיננסי ברובי קפיטל, מציין כי "הפעילות של קבוצות הרכישה צוברת תאוצה ואנו צופים גידול בהתחלות הבנייה בתחום וערוכים ללוות קבוצות רכישה נוספות. הגידול בפעילות הקבוצות נובע בעיקר בשל העלאת הריבית במשק מאז אפריל 2022.
ברגר המשיך: "יזמים שרכשו קרקעות יקרות ועלויות המימון הכבידו עליהם מכרו את הקרקעות לקבוצות רכישה וכן חל גידול בהתארגנות של קבוצות לצורך התמודדות משותפת במכרזי מנהל. במקביל, קבוצות שרכשו קרקעות לפני מספר שנים, רואים היום את ההתאוששות בביקושים בשוק ומאיצים את הליכי הרישוי והמימון".
ברגר הוסיף: "במקביל אנחנו רואים התמקצעות בפעילות הקבוצות. מארגני קבוצות מקצועיים המלווים במשרדי עורכי דין מובילים שמבטיחים את השלמת הפרויקטים תוך מתן ערך לחברי הקבוצה. גידול נוסף בפעילות קבוצות הרכישה צפוי במסגרת התקדמות התכנון במתחמים אטרקטיביים, באזורי ביקוש, המאופיינים בריבוי בעלי קרקע פרטיים".
סמנכ"ל המימון והליווי פיננסי בחברה הסביר: "במרכז הארץ יש מתחמים גדולים המחוזקים בחלקם על ידי בעלי קרקעות פרטיים כמו מתחם האלף בראשון לציון, דרום מערב בת ים, צפון מערב תל אביב, מתחם שדה דב, חוף התכלת בהרצליה ורובע גלילות, רחובות מזרח ועסקאות השבה נוספות. בחלק המתחמים כבר אושרו התוכניות המפורטות ובחלקם הם יאושרו בשנים הקרובות".
לסיכום הסביר: "כאשר התוכנית המפורטת מאושרת, בעלי הקרקע שהתארגנו מראש יכולים לצאת לבנייה מיידית באמצעות קבוצת רכישה והצפי הוא למאות פרויקטים כאלו בשנים הקרובות במתחמים השונים. רובי קפיטל מתמחה בפתרונות מימון יצריתיים וגמישים לבעלי הקרקע, בבואם לממש את זכויותיהם באמצעות בניית הפרויקטים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה