נדל"ן ותשתיות

מהפכה באחת הערים המבוקשות בישראל: אזור התעשייה ישודרג

התוכנית להרחבת אזור התעשייה בצפון בית שמש 'צפונית לנחל – מתחם הטיגארט' שקידמה רשות מקרקעי ישראל אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה-מחוז ירושלים התוכנית עוסקת במתחם המערבי של אזור תעשייה שורק-נוחם מצפון לנחל שורק וכוללת 3 מתחמי משנה של אזור תעשייה קיים בו חלק מהמבנים יהרסו
מערכת ice |  1
בית שמש (צילום עיריית בית שמש)

התוכנית 'צפונית לנחל-מתחם הטיגארט', ביוזמת רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עיריית בית שמש מתפרשת על כ-138 דונם באזור התעשייה הצפוני בבית שמש, צפונית לנחל שורק, ממזרח לכביש 38 ומדרום למושב נחם. בתוכנית 3 מתחמי משנה הכוללים את מתחם משטרת בית שמש, שטח ציבורי פתוח עם ממצאים ארכיאולוגיים ואזור תעשייה קיים בו חלק מהמבנים יהרסו ויבנו חדשים במקומם. הבניה במגרשים תהיה בגובה של 7 עד 9 קומות לתעסוקה, מלאכה ותעשייה עתירת ידע.

מתחם משטרת בית שמש כולל את מבנה הטיגארט , מבנה המשטרה הבריטית בשטח של כ-3,700 מ"ר המשמש את משטרת בית שמש, המיועד לשימור עם תוספת בינוי בהיקף המגרש של עד 12 קומות ומבנה אחד בן 24 קומות. מבנה הטיגארט המיועד לשימושים ציבוריים, פנאי ונופש ואילו המבנים בהיקף המגרש מיועדים לשימושי תעסוקה, תעשיה עתירת ידע ומסחר בקומת הקרקע, בזיקה לחצר הפנימית.
 



בדרום מערב התוכנית שטח פתוח בעל ממצאים ארכיאולוגיים משמעותיים המיועד לשמש כשטח ציבורי פתוח ארכיאולוגי לרווחת הציבור בזיקה לנחל כסלון הנמצא בסמוך. התוכנית מייעדת שטחים למבנים ומוסדות ציבור (כ-3,000 מ"ר), מסחר ותעסוקה (כ-26,700 מ"ר), תעסוקה (כ-33,200 מ"ר), תשתית דרכים (כ-45 דונם) ושטחים ציבוריים פתוחים (כ-28.9 דונם).

תכנון וניהול הפרויקט ע"י צוות בראשות האדריכל מיכאל וינד ממשרד "ארי כהן – מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים". שקמה סייג, מתכננת מרחב ירושלים ברשות מקרקעי ישראל, בירכה על ההחלטה להפקדת התוכנית אשר מוסיפה שטחי מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור לעיר בית שמש ותתרום להמשך פיתוחה של העיר ולמען תושביה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מקרקעי מושחתים
    מה עכשיו 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לשמור על הטבע ליצור שמורת טבע ענקית בעוד מקום שנשאר כמו שהוא עוד 30 שנה הנכדים של כולם יכירו רק דשא סינתטי. תיכנון הבניה בארץ כושל במקום לשטח שחונות מגורים ישנים ולבנות ממש גורדי שחקים של50 80 קמות פלוס בונים בית מסכן 12 קומות אין ניצול אפקטיבי של השטח כמו שעושים ביפן בסין בסינגפור כול עוד יש יותר ר כמות מצמצמים את הפגיע ואדריכלות עולה רמה כמו בחול או להרוס מקמות ישנים לשפר דרכים כקניון יותר קומות לפחות 4-5 קומות כמו בחול קניון אחד בין120 חניות ל400 כולל סופר כול כמה כמות משדרים
    סגור