נדל"ן ותשתיות

מחירי הדיור בישראל בדרך לשיא חדש: בכמה יטפסו עד סוף 2025?

מחקר מדאיג חושף נתונים קשים: מחירי הדיור בישראל יגיעו לשיא חדש בסוף 2025 ויעלו בעוד 6%, זאת בעקבות מלחמת חרבות ברזל והריבית הגבוהה. בנוסף עולה כי 40% מיוקר המחייה בישראל נובע בעקבות מחירי הדיור הגבוהים. וגם: בכמה ישראל יותר יקרה בהשוואה למדינות ה-OECD?
מערכת ice |  3
מחירי הדירות בישראל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
על רקע יוקר המחייה שמרקיע שחקים בישראל ומחירי הדיור היקרים, במכון אהרן למדיניות כלכלית באוניברסיטת רייכמן ערכו מחקר מסקרן במיוחד שחושף כי 40% מיוקר המחייה בישראל נובע בעקבות מחירי הדיור הגבוהים.
עוד עולה מהמחקר, שפורסם ב-YNET, כי מחירי הדירות בישראל ימשיכו לטפס ויעלו בעוד 6% עד לסוף שנת 2025, מה שישבור שיא חדש בכל הנוגע ליוקר במחירי הדיור בארץ. הסיבה העיקרית לכך היא המשך מלחמת חרבות ברזל, מה שמקשה מאוד על פועלי בניין מהשטחים להיכנס לשטח ישראל ומצמצם באופן משמעותי את הבנייה.
בנוסף על כך, גם הריבית הגבוהה שהיום (שני) בנק ישראל הודיע כי היא נשארת על קנה ברמה של 4.5%, ממש לא תורמת לעליות במחירי הדיור, והאינפלציה כמובן שנותרה גבוהה. כל אלה, ימשיכו להביא את מחירי הדיור לטפס בעוד 6% עד סוף שנת 2025. 
עוד עולה מהמחקר שנערך כי מדינת ישראל הפכה לאחת המדינות היקרות בעולם, בטח בהשוואה למדינות ה-OECD, כאשר ישראל יקרה ב-38% מהממוצע של מדינות ה-OECD. נוסף על כך, על פי סל מוצרים דומה שנבדק, ישראל יקרה ב-10% יותר מארצות הברית וב-85% בהשוואה למדינת האי השכן, קפריסין, אליה הישראלים החלו לנהור לאחרונה.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חחחח עוד כתבה ממומנת
    המהנדס המקורי 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט מסתכלים על הכותב!!שם הכותב:מערת ice חחחחחח אפילו לא מצאו כתב אחד שמוכן לרשום על עצמו עוד כתבה ממומנת של הקבלנים!! כי זה הגיע לרף הפלילי קריסה של הנדלן כעת בשיעור של מעל 20 אחוזים והם כאלו צופים עוד עליה!!המשחק נגמר מהדוח הבא של הלמס מחשבים את ההנחות שהקבלנים נותנים ומסתירים!!החגיגה נגמרה תחזיקו חזק הירידות מתחילות
    סגור
  • 2.
    עיר בלי מזל
    ראובן ירון 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיר נתניה הדרדרה בשנים האחרונות לתחתית,העיר מוזנחת עם תשתיות יירודות,אפילו חדרה יותר טובה ממנה כיום,ראש העיר חייבת לפנות את מקומה בהקדם האפשרי
    סגור
  • 1.
    אין קשר רק למלחמה, המערכות הבנקאיות תלויות בעליה תמידית
    אליהו 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירידת מחירי הדיור תגרום לקריסת בנקים, פעם יחידת דיור באזור המרכז כמו ראשון לציון הייתה שווה בין 200 ל-300 אלף ש"ח והיום 1.2 ל-1.5 מיליון ש"ח שהולך ברובו לרמ"י שמכניס המון כסף למדינה.
    סגור