נדל"ן ותשתיות

מהפכה באחת הערים המרכזיות: במקום בסיס צבאי - שכונת מגורים מחודשת

בסיס חיל הים שבשכונת בת גלים בחיפה צפוי להתפנות בעתיד, כשבמקומו תקום שכונת מגורים שתעודד ויתור על שימוש ברכב פרטי. במסגרת התוכנית צפויים לקום כ-1,240 יחידות דיור במבנים בני 25-8 קומות, מעונות סטודנטים, מאות חדרי מלון ועוד
מערכת ice |  1
שכונת בת גלים בחיפה (צילום באדיבות מערך השיווק של פסגות נכסים)
כבר עשרות שנים קיימים דיונים בנוגע להעתקו של בה"ד חיל הים שבחיפה למיקום אחר, בשל העובדה שהוא תופס שטח נדל"ני משמעותי בשכונת בת גלים, והוא "קוטע" את רציפותה של השכונה. שלשום (שלישי), הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בחיפה אישרה את הקמתה של שכונת מגורים חדשה במקום הבסיס, כשמטרתה העיקרית: עידוד להשתמש בתחבורה ציבורית ובהליכה על פני רכבים.
במסגרת התוכנית צפויים לקום כ-1,240 יחידות דיור במבנים בני 25-8 קומות. לצידם יקומו כ-280 חדרי מלון, יחידות דיור מוגן ואף מעונות סטודנטים. כמו כן יוקצו שטחים יעודיים עבור מבני ציבור, טיילת, שטחי מסחר ותעסוקה ועוד. עוד עלתה הצעה לשמר חלק ממבני הבסיס, שהיה בשימוש במקור גם בתוקפת המנדט הבריטי.
אחת  ממטרות השכונה היא לעודד את התושבים לוותר על השימוש ברכבם הפרטי. ניתן לעשות זאת באמצעות הקטנת החניונים והחניות שברחובות, בניית מקומות חשובים (כמו בתי ספר) במרחקי הליכה מהמקומות המרכזיים, עידוד שימוש בכלים כמו אופניים וקורקינטים ועוד. מלבד זאת, מובן שנדרשת תחבורה ציבורית יעילה, שבפועל כבר קיימת בחלקים רבים מחיפה. אז האם מדובר בבשורה חדשה עבור התושבים או שמא ברעיון שדווקא יבריח את מי שרגיל להשתמש ברכבו? ימים יגידו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמו עם פינוי בתי הזיקוק ממשיכים למכור לוקשים לציבור
    למה לא לכתוב את האמת 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין למערכת הבטחון שום כוונות לפנות את הבה"ד, אין לאן, לא הוכנה שום חלופה, ואין תקציב ועם המלחמה הם גם יקפיאו את כל המהלכים לפינויי בסיסים נוספים. חבל למכור לציבור לוקשים כאילו הנה זה יוצא לשיווק - לא יקרה.
    סגור