נדל"ן ותשתיות

ראש העיר נותר המום: השתתף בדיונים - ההחלטות התקבלו בלעדיו

"לא ייתכן שיתקבלו החלטות המשפיעות על העיר ללא שמיעת עמדנו, אני דורש לקיים דיון ציבורי". כך אמר ראש עיריית יבנה לאחר קבלת ההחלטה של המשרד להגנת הסביבה בנושא מתקן ההתפלה באשדוד
מערכת ice | 
רועי גבאי (צילום עמית אלפונטה)
עיריית יבנה כבר התייחסה מספר פעמים לתוכניות של המשרד להגנת הסביבה למתן היתר פליטה לאוויר להפעלת תחנת כוח במתקן ההתפלה באשדוד. העירייה ציינה מעל לכל במה כי היא מתנגדת נחרצות לכוונת המשרד לקדם את התכנית.
ראש העיר, רועי גבאי פנה במכתב דחוף לשרה להגנת הסביבה בו כתב: "למרות התנגדויות, מכתבים, הופעה לדיונים בכנסת והקמת זעקה מצד התושבים עדיין נעשות פעולות בעלות השפעה סביבתית ובריאותית מרחיקת לכת על תושבי יבנה והסביבה. לא ייתכן שיתקבלו החלטות המשפיעות על העיר ללא שמיעת עמדנו, אני דורש לקיים דיון ציבורי".
במכתבו לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן ולמנכ"ל המשרד, גיא סמט, מבקש ראש העיר לעצור את התכנית, לקיים דיון ציבורי בהתאם לחוק אוויר נקי והיוועצות עם עיריית יבנה בכל שינוי הקשור בתכנית זו ובפרט ובכלל בכל הקשור באזור התעשייה אשדוד.
איזור התעשיה של אשדוד נמצא בחלקה הצפוני ביותר של העיר אשדוד וקרוב לשכונות מגורים בעיר יבנה הסובלים ברמה היום-יומית ואיכות חייהם נפגעת משמעותית מהקרבה לאיזור התעשיה. עוד בטרם תכנית זו, העיר סובלת ממטרדי ריח קשים והרעלת אוויר ממפעלי ומט"ש אשדוד. למרות התראות תושבים וגורמי העירייה, מפגעים אלה טרם טופלו ע"י המשרד להגנת הסביבה.
לדברי ראש העיר, תכנית המשרד להגנת הסביבה לאפשר מתן היתר פליטה להפעלת תחנת כוח במתקן ההתפלה באשדוד "תגרום לתוספת של מזהמים נוספים במרחב, בעיקר החומר פורמלהיד שמהווה חומר מסרטן. הדבר יפגע בבריאותם של תושבי העיר יבנה ובאיכות חייהם".
הבקשה להפעלת תחנת הכוח הוגשה על ידי שפיר ג'י.אי.אס זכיין תחנת כח בע"מ ונמצאת כעת בשלב בו הציבור מוזמן להגיש הערות עד ה-27.6 (מחר) לטיוטת היתר הפליטה שפרסם המשרד להגנת הסביבה.
לדברי ראש העיר, ההשלכות הסביבתיות והבריאותיות של אזור התעשייה אשדוד על הסביבה היא סוגיה שהעיר יבנה מתמודדת מולה כבר היום ובמשך תקופה ארוכה. לדבריו: "תכניות בעלות השפעות ישירות של איזור התעשייה על תושבי יבנה קודמו לאורך השנים מבלי ליידע את עיריית יבנה (כגון הרחבת אזור התעשייה, הגדלת מט"ש אשדוד, תמ"א 75 תיקון ד', חיבור צפוני לנמל אשדוד ועוד). לא די בכך, מועדי הדיונים נודעו לנו באקראי, וזאת למרות פניה חוזרת ונשנית מצידנו ליידע אותנו בעניינים הקשורים קשר ישיר באיכות חייהם של תושבי העיר יבנה". גבאי מציין כי "למרות השתתפותנו בדיונים, שליחת התנגדויות ומכתבים, הופעה לדיונים בכנסת והקמת זעקה מצד התושבים, עדיין נעשות פעולות בעלות השפעה סביבתית ובריאותית מרחיקת לכת על תושבי יבנה והסביבה".

במכתבו מציין ראש העיר כי התנהלות זו חוזרת כעת עם פרסום טיוטת היתר הפליטה, דבר שלא נעשה בהתייעצות עם העירייה שכלל לא עודכנו. "מדובר בחוסר שקיפות ובהתנהלות לא מקובלת עבור מוסד תכנוני ממשלתי ומכובד. אני דורש קיום דיון ציבורי בהתאם לחוק אוויר נקי ולקיים היוועצות עם עיריית יבנה בכל שינוי הקשור בתכנית זו בפרט ובכלל בכל שינוי הקשור באזור התעשייה אשדוד", מסכם ראש העיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה