נדל"ן ותשתיות

מכה לבעלי דירות היוקרה בירושלים: מאות מיליוני שקלים ירדו לטמיון?

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט להפוך את קביעת המפקחת על רישום המקרקעין, וקבע כי בעלי 30 דירות היוקרה במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, שעלות כל אחת מהן מוערכת בעשרות מיליוני שקלים, לא יוכלו להשכיר את דירותיהם ב-Airbnb. בכך, הדירות שלהם הפכו ל"דירות רפאים", שכן מדובר לרוב בתושבי חוץ שמגיעים לעיתים רחוקות לישראל
מערכת ice |  2
מלון וולדורף אסטוריה (צילום עמית גירון)
דרמה גדולה בבית המשפט המחוזי בירושלים, שהחליט השבוע להפוך את קביעת המפקחת על רישום המקרקעין, זאת בעניין בעלי דירות יוקרה בבית המלון וולדורף אסטוריה בירושלים, שמוערכות בעשרות מיליוני שקלים לכל דירה, שלא יוכלו להשכיר את דירותיהם ב-Airbnb.
על פי הדיווח אתמול (שלישי) ב-YNET, השופטת תמר בר אשר קבעה כי על פי תקנון הבית המשותף, נאסר על בעלי דירות המגורים להשכיר את דירותיהם לפרקי זמן קצרים. לעומת זאת, הוא כן מאפשר להם להשכיר את הדירות לטווח ארוך של שנה ומעלה.
הבעיה הגדולה של אותם בעלי הדירות בירושלים, רובם תושבי חוץ, הוא שמתוך 30 דירות באותו פרויקט מדובר, 20 מהן למעשה יושבות ריקות ומוגדרות כ"דירות רפאים". אותם תושבי חוץ מחזיקים בדירות אך משכירים אותם לטווח הקצר, שכן הם מגיעים לישראל לעיתים רחוקות. לכן, הם מעוניינים להשכיר אותם לטווח הקצר, אלא שכעת הדירות שלהם נותרו ריקות והכסף שלהם למעשה הולך לפח.
מי שערער על ההחלטה הקודמת של בית המשפט היא נציגת דיירי הבניין, שלטענתם השכרת הדירות לטווח קצר מהווה מטרד לכלל דיירי הבניין. מלבד המטרד הסביבתי, לטענתם זה פוגע בערך הכספי של בתיהם.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להיות ישראלי!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה להשכיר דירה או חדר בבית מלון בירושלים ואז ללכת להתלונן על זה שלא רואים את הים מהחלון!!!!
    סגור
  • 1.
    נמאס מעשירים
    מגיע להם 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יופי שיאכלו אותה
    סגור