נדל"ן ותשתיות

יוליוס בר: "מחירי הדירות רשמו ירידות חדות, צופים התייצבות בהמשך"

הכלכלנית סוזן ג'והו מיוליוס בר, ניתחה את שוק הנדל"ן בסין והסבירה כי למרות שבתקופה האחרונה מחירי הדירות יורדים, הציפייה היא שהם התייצבו בהמשך 2024 תודות לביקוש גובר לייצוא
מערכת ice | 
אילוסטרציה AI
סוזן ג'והו, כלכלנית ביוליוס בר, ניתחה את שוק הנדל"ן בסין (אשר נמצא בעיצומו של משבר) ואמרה כי בתקופה האחרונה מחירי הדירות רשמו ירידות חדות, וכי הציפייה היא לרבעון שני חלש, שאחריו (במחצית השנייה של 2024) תבוא התייצבות במחירים הודות לביקוש גובר ליצוא.
הנתונים הכלכליים העדכניים הצביעו כי חוסר האיזון בין הביקושים מבפנים ומבחוץ פחתו במאי, ואילו מנגד נתוני הסחר מהשבוע שעבר מראים כי הצמיחה במכירות הקמעונאיות הייתה חזקה מהמצופה. למרות ההפתעה החיובית, עדיין מדובר בשיעור מכירות נמוך בהרבה מהמצופה. כמו כן, גם ההלוואות למשקי הבית ולחברות במונחים מוחלטים נמוכים בהרבה מהרמות שנרשמו בשנים הקודמות.
ג'והו טענה כי שיפור ביקוש לייצוא עשוי לשמור על צמיחת הייצור התעשייתי, ולשמור על יציבות ההשקעות בנכסים קבועים. עם זאת, סביר כי ההקלות במדיניות הדיור והתמיכה המיועדת למגזר נכון להיום (שני, ה-17 במאי), לא יספיקו בשביל להביא לשינוי משמעותי במחירי הדיור. מתוך כלל הנתונים הללו, הציפייה היא לאתגרים שימשיכו להעיב על הביטחון והצמיחה הכלכלית בסין, אך התייצבות מסוימות בהמשך השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה