נדל"ן ותשתיות

"בורג' חליפה 2" בישראל? "מקומה של התוכנית - בפח הזבל"

הוועדה המחוזית ירושלים תדון ב-195 התנגדויות לפרויקט להקמת מגדל בן 42 קומות בסמוך להר הרצל, אשר יכיל יחידות דיור, בית מלון וחלל ציבורי. הסיבה להתנגדות: קרבת המגדל להר הרצל, דבר שעשוי עשוי להוות "חדירה פוגענית לאזור", ולפגוע ברגשות המשפחות השכולות
מערכת ice | 
הבורג' ח'ליפה (צילום shutterstock)
בירושלים מתוכנן לקום פרויקט ענק – בניין בן 42 קומות אשר הוצג כמעין גרסה מקומית של ה"בורג' חל'יפה", המגדל הגבוה בעולם הממוקם בדובאי (אשר מתכננת להקים את שדה התעופה הגדול בעולם). הבניין יכלול דירות מגורים, בית מלון וכן חלל ציבורי, והוא תוכנן על ידי משרד האדריכלים "אדריאן סמית וגורדון גיל". למרות הציפייה הרבה – תוכניות לחוד ומעשים לחוד. הוועדה המחוזית ירושלים תדון בהמשך החודש בלא פחות מ-195 התנגדויות לפרויקט.
כפי שנכתב בכלכליסט, הפרויקט צפוי לקום בסמוך להר הרצל, מה שעורר את התנגדות ארגון יד לבנים המייצג משפחות שכולות. בהודעה שנשלחה מטעמם נכתב: "בימים אלה אנו חווים פגיעה קשה ברגשות המשפחות השכולות עם החשיבה על בניית מגדל ענק צמוד להר הרצל, המקום בו קבורים למעלה מ-2,800 חללי מערכות ישראל". עוד נטען כי המתחם עשוי לפגוע ברגשותיהם של המשפחות השכולות בשל היותו חריג בנוף.
מתנגד נוסף לפרויקט הוא פרופ' ערן פייטלסון, חוקר ומרצה לגיאוגרפיה ותכנון באוניברסיטה העברית. לטענתו, המגדל יאפיל על הר הרצל ויד ושם, ויהווה "חדירה פוגענית לאזור". עוד הוא ציין כי "תוכנית המגדל פוגעת בערכי היסוד של התכנון הישראלי במערב ירושלים למען רווח יזמי רגעי, ושהיחידים שאולי ייהנו ממנו הם תושבי החוץ והמאיון העליון, בנוסף לפגיעה הנופית". לסיכום הוא כתב בחריפות: "מקומה של התוכנית - בפח הזבל שח התוכניות המגלומניות שהעלו מעת לעת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה