נדל"ן ותשתיות

ברקע המלחמה: הביקושים לדירות צמחו ב-10% - מה הסיבה?

על פי נתוני יד 2, על אף המלחמה נראה כי הביקוש לדירות בחודשים ינואר-אפריל עלו ב-10%, כאשר הביקוש לדירות "רגילות" צמח בשיעור הגדול ביותר שעומד על 15%. עם זאת, הביקושים לבתים דו פרטיים או קוטג'ים דווקא ירדו ב-6%, ומה קרה למשך הזמן עד לקבלת הדירה בפועל?
מערכת ice | 
מחירי הדירות בישראל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
גם המלחמה לא תעצור את ההתייקרות:  על פי נתוני יד2, בחודשים ינואר-אפריל נרשמו עלייה של 10% בביקוש לדירות בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. איתם, איך לא, גם המחירים. מהנתונים עלה כי הביקושים לדירות גג ופנטהאוז טיפסו ב-10%, בעוד הביקושים לדירות "רגילות" צמחו ב-15%. גם דירות הגן חוו ביקוש משמעותי שצמח ב-11%. במקביל, בימים האחרונים נפתחה ההגרלה ל"דירה בהנחה" המציעה הנחות במאות אלפי שקלים על דירות בערים רבות בישראל.
יחד עם זאת, הביקושים לבתים פרטיים או קוטג'ים ירדו ב-6%, הביקושים לבתים דו משפחתיים ירדו גם כן ב-1.3%, ונראה כי הציבור לא התעניין במיוחד בדירות דופלקס, שהביקוש אליהן ירד גם כן ב-1.4%. איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק של יד 2 מסבירה כי הנתונים התבססו על סמך מודעות למכירה המופיעות באתר וכן לפי כמות החיפושים בתקופה הנבדקת. "הסיבה העיקרית לעליות בביקושים היא מבצעי מימון ופריסת תשלומים נוחה שהציעו הקבלנים".
חברת אלדר שיווק נדל"ן הציגה נתונים נוספים בנוגע למשך הזמן מרגע ההתעניינות בדירה ועד לרכישה שלה בפועל, כאשר נראה שמשך הזמן התקצר באופן משמעותי. ברבעון הראשון של 2023 התארך הזמן המדובר מ-18 ימים ל-51 ימים בממוצע, משך הזמן בין הרבעון הראשון של 2024 לרבעון המקביל התקצר ועומד על 30 יום בממוצע.
נציין כי מראשית השנה הנוכחית מדד תשומת הבנייה עלה, והדבר צפוי להשקיע על שוק הדירות והרוכשים. בכירי הנדל"ן של ice התייחסו לנתון הנ"ל, והציגו את נקודת מבטם בנושא.
עו"ד בלה ברדה ברקת, השקעות נדל"ן אסטרטגיות: "מלחמה או תקופות משבר הם לא דבר חדש במדינתנו וגם אם היה קיפאון זמני בענף, הביקושים לא נעלמים כבמטה קסם. בשנים האחרונות ענף הנדל״ן ספג מהלומות רבות ובעת הזו מתקרבת מכת החרב מעל ראשם של הגורמים השונים וזאת בשל מחסור של עשרות אלפי פועלים בתחום הבנייה בנוסף כמובן לחרם הטורקי שבוודאי יגרור עלייה במחירי חומרי הגלם לבנייה. כשהממשלה לא מציעה פתרונות פרקטיים, המחירים ימשיכו לעלות בצורה מטאורית והדירה תישאר חלום רחוק עבור רבים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה