נדל"ן ותשתיות

הסוף לשוכרי דירות בעייתיים: שיתוף הפעולה החדש

חברת BackGround  וחברת רנטיפיי ישראל ישתפו פעולה בבדיקות רקע לשוכרים בכדי למנוע משוכרים בעייתיים להשכיר את הנכס. מסקר שערכה חברת רנטיפיי בקרב לקוחותיה עולה כי  84% מהנזק הכלכלי שנגרם לבעלי הדירות, נגרם כתוצאה מאי עמידה בתשלומי שכ"ד, עזיבה באמצע חוזה וסירוב לצאת מהדירה 
מערכת ice | 
נדל"ן בארץ (צילום shutterstock, vecteezy)
חברת בקגראונד, המתמחה בבדיקות רקע מקיפות ומהימנות למגוון צרכים וחברת רנטיפיי ישראל, המספקת שירותי הגנה על שכר הדירה לבעלי נכסים פרטיים ומסחריים להשכרה,  הכריזו על שיתוף פעולה. במסגרת זו רנטיפיי ישראל, תספק בדיקות רקע מקיפות לשוכרים שיתבצעו על ידי חברת בקגראונד וכך תסייע לבעלי נכסים להימנע משוכרים בעיתיים ובלתי אמינים. 
עד כה משכירי דירות נאלצו להסתמך על תחושות בטן שלהם בכל הנוגע למציאת דיירים הוגנים לנכסיהם. שירות ההגנה של רנטיפיי מספק הגנה טוטאלית לבעלי דירות ונכסים מסחריים להשכרה בכל הנוגע להגנה על הנכס ושכר הדירה לאורך כל תקופת השכירות כולל בדיקת איתנות פיננסית בסיסית של השוכרים הפוטנציאליים.

השירות של חברת באקגראונד מרחיב את הבדיקות הללו עם בדיקות מעמיקות ומקיפות יותר של בדיקות כלכליות שינבאו אם השוכר יוכל לעמוד בתשלומי השכירות, בדיקת רישום פלילי  שתחשוף אם קיימת היסטוריה משפטית, בדיקה ברשתות החברתיות רקע אישי ובדיקת יכולתו לתפקד כשוכר אמין. בדרך הזו בעלי נכסים יוכלו לנהל את הנכס מרחוק בראש שקט מבלי לדאוג שהשוכר לא ימלא אחר התחייבויותיו בחוזה. 
בחברת רנטיפיי ישראל חיפשו דרך למנוע מלקוחותיה את עוגמת הנפש שמגיעה בעקבות השוכרים הבעייתיים על ידי בדיקות רקע מקיפות, כפי שחברת באקגראונד מבצעת, לאחר שנחשפו לתוצאות הסקר  שנערך ע"י החברה בקרב מאות לקוחותיה. הסקר בדק את פירוט הסיבות אשר הסבו נזק כלכלי לבעל הנכס ועולים ממנו הממצאים הבאים:  
62% - אי תשלום שכ"ד-  הפסד שכ"ד, אי קבלת תשלומים מהדייר 12% - עזיבה באמצע החוזה - הגורם אף הוא להפסד שכ"ד כל זמן שהיא עומדת ריקה.
1% - ייעוץ משפטי- לקוח שמבקש לברר סוגייה משפטית. 11% - מחלוקת בין השוכר למשכיר - סכסוכים, חשבונות, תיקונים בדירה ועוד
10% - סרבנות - הדייר נשאר בדירה ומסרב לצאת ממנה למרות שאינו משלם – גורם להפסד שכ"ד. 4% - אחר - הוצאה לפועל, משטרת ישראל, הפסד תפעולי - החלפת מנעולים ומחסן לציוד, הקדשת זמן לעו"ד ואיתור דיירים ועוד. 
בחברת רנטיפיי מסבירים את הממצאים לאי עמידה בתשלום שכ"ד :  
סיבה ראשונה היא שהדירה עומדת ריקה יותר מחודש ועד שמגיע שוכר פוטנציאלי, ממהרים לחתום איתו על חוזה ולאחר מכן מתברר שהוא בעייתי. ע"פ תוצאות הסקר, הנושא של דירות שנשארות ריקות ללא שוכרים במשך מספר חודשים. 
סיבה נוספת היא מרחק מגורי בעל הנכס מהעיר בה ממוקמת הדירה. ככל שמרחק בעל הנכס מהנכס המושכר גדול יותר, היכולת להשגיח על השוכרים באופן נגיש, פוחתת ויתכן שתנאים אלו גורמים להארכת המשבר ולאי התשלום "להיגרר" יתר על המידה. לעומת זאת מרחקים קטנים יותר בין בעל הנכס לעיר הנכס, יוצרים מחויבות של השוכר למשכיר.  
סיבה שלישית היא הרצון של בעלי הדירות להעלות את שכר הדירה בתום החוזה וכתוצאה מכך, הדייר שלא תמיד מוצא דירה בטווח הזמן שניתן לו, נשאר בדירה ללא חוזה ולפעמים גם לא משלם את השכ"ד. יחד עם זאת, רוב בעלי הדירות יעדיפו להישאר עם דייר הגון שמשלם את השכ"ד בזמן מאשר לצאת להרפתקאה של העלאת שכ"ד ומציאת דייר חדש. 
אדיר בצלאל, מנכ"ל רנטיפיי ישראל: "אנחנו מקדמים בברכה את שיתוף הפעולה הייחודי עם חברת בקגראונד המספקת בדיקות רקע מעמיקות ומקיפות לשוכרים הפוטנציאליים של לקוחותינו- בעלי דירות ונכסים מסחריים להשכרה. אנו מאמינים בשותפות ארוכת טווח עם לקוחותינו ובתקופה האחרונה נוכחנו לראות כי לקוחות רבים אינם מודעים לתופעה של שוכרים בעיתיים שגורמים נזק כלכלי לבעל הדירה עקב אי עמידה בתשלומי שכ"ד וכל מה שראינו בסקר. שיתוף הפעולה עם בקגראונד מהווה חלק מהחתירה המתמדת שלנו לחדשנות ומתן ערך גבוה עבור קהל לקוחותינו".
רמי קוסטוקובסקי, מנכ״ל ומייסד בקגראונד: ״אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם חברת רנטיפיי, שמטרתו להרחיב את סל השירותים שלנו בשוק הנדל"ן ובמיוחד בתחום השכירויות. באמצעות בדיקות הרקע המקיפות שלנו, בשילוב השירותים של רנטיפיי, נוכל לסייע למשכירים לבחור שוכרים אמינים ולהימנע מהשכרת הנכס לגורמים בעייתיים. כחלק ממחויבותנו לחברה, אנו מציעים 20% הנחה על בדיקות הרקע לתושבים מפונים בעלי נכסים בצפון ובדרום ולמשרתי מילואים. אנו מאמינים ששיתוף הפעולה עם רנטיפיי יעלה את רמת השקיפות והבטיחות בשוק השכירות, ויתרום לשיפור האמון בין משכירים לשוכרים.״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה