נדל"ן ותשתיות

המס החדש ייכנס לתוקף? רשות המסים חוטפת ביקורת קשה

במקום להשית קנסות על מחזיקי קרקעות, על המדינה לטפל בבירוקרטיה שמעכבת בניה עליהן. המשנה למנכ"ל קבוצת שובל נגד מנהל רשות המסים
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לאחרונה הכריז מנהל רשות המסים כי הוא תומך בהחזרת מס הרכוש על קרקעות פנויות. לטענת שי אהרונוביץ, "חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבע גם מהעובדה שמי שמחזיק בקרקע שאפשר לבנות עליה, אין לו שום תשלום 'קנס' על קרקע כזו".
<
ישי רוט, המשנה למנכ"ל קבוצת שובל תוקף היום את מנהל רשות המסים ואומר ש"שוב המדינה מפספסת. במקום להשית קנסות על מחזיקי קרקעות, על המדינה לטפל בבירוקרטיה שמעכבת בניה עליהן".
 
 
במקום להשית קנסות על מחזיקי קרקעות, על המדינה לטפל בבירוקרטיה שמעכבת בניה עליהן. כך למשל בניה על קרקע שלנו בשכונת פרס בחיפה תקועה כי אנחנו ממתינים כבר שנים עד בוש בגלל עיכובים מצד רשויות הממשלה כגון מט"ש, רשות המים, משרד התחבורה.
 
גם כניסתם של מכוני הבקרה לפעילות, לא רק שלא הקלה על היזמים אלא גורמת לעיכובים נוספים ולעודף בירוקטיה. מרבית העיכובים שנוצרים בהוצאת היתר הבניה, הם תוצר של בירוקרטיה בלתי מתקבלת על הדעת של הועדות המקומיות. לצערנו לועדות המקומיות חסר כוח אדם, ראשי ערים מקשים על אישורי תכניות והבירוקרטיה בישראל היא בלתי אפשרית.
<
לדברי רוט,  בנובמבר 2023 נכנס לפועל חוק דחיית מועדים הקובע שבמקרה שבו ועדה מקומית לא דנה בתוך 90 יום בבקשה להיתר בנייה הכוללת יותר מ–40 יחידות דיור, הטיפול בה יעבור לוועדת הערר המחוזית, שתידרש להכריע בה בתוך 45 יום. אלא שעקב מחסור בכוח אדם  ובמידע, וועדות הערר המחוזיות כלל אינן ערוכות או מסוגלות לדון בבקשות כאלה, מה שהותיר תוכניות בנייה תקועות חודשים ארוכים בוועדות הערר ולמעשה גורר עיכוב גדול יותר. 

רוט מסביר כי כאשר עוברות 8-9 שנים בין הגשת התכנית לועדה המקומית ועד לאישור הפרויקט, הדבר פוגע קשות בכלכליות של הפרויקט ולכן אם רשות המסים מחפשת מאיפה להביא כסף לקופת המדינה, מוטב שתפעל לזירוז עבודת ועדות התכנון כדי שאלה יאשרו היתרי בניה בצורה מהירה, מה שיכניס יותר מסי נדלן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה