נדל"ן ותשתיות

שוק הנדל"ן מחייך לקבלנים? אלו הנתונים שלא ציפיתם לראות

מכירות הקבלנים בשוק החופשי ובכלל נמצאות בין חמשת חודשי מרץ הגבוהים ביותר בהשוואה זו. מכירות הקבלנים בחודש מרץ הסתכמו ב-3,792 דירות , גידול חד של 34% בהשוואה למרץ אשתקד
מערכת ice | 
נדלן (צילום shutterstock)
בהמשך לסקירת אגף הכלכלנית הראשית לענף הנדל"ן, בחודש מרץ 2024 נמשכה ההתאוששות במספר העסקאות לאחר השפל בעסקאות בחודשיים הראשונים למלחמת "חרבות ברזל". כעת, סך הדירות שנמכרו עמד על 8,139, גידול של 19% בהשוואה למרץ אשתקד וגידול של 8% בהשוואה לחודש הקודם ומספר העסקאות בשוק החופשי בחודש מרץ על ,7,337 גידול של 22% בהשוואה למרץ אשתקד וגידול של 12% בהשוואה לחודש הקודם. 
מנגד, מכירות הקבלנים בשוק החופשי ובכלל נמצאות בין חמשת חודשי מרץ הגבוהים ביותר בהשוואה זו. מכירות הקבלנים בחודש מרץ הסתכמו ב-3,792 דירות , גידול חד של 34% בהשוואה למרץ אשתקד.
בהשוואה לחודש הקודם זוהי עליה של .4% בניכוי המכירות בסבסוד ממשלתי הסתכמו מכירות הקבלנים בשוק החופשי ב-2,990 דירות, גידול חד של 46% בהשוואה למרץ אשתקד וגידול של 11% בהשוואה לחודש הקודם.
 
בפילוח המכירות "על הנייר" של הקבלנים בשוק החופשי לפי סגמנטים של הרוכשים נמצא כי רוכשי דירה ראשונה הינם הדומיננטים ביותר ברכישות אלו, כאשר משקלם בסך הדירות שנמכרו "על הנייר" בחודש מרץ עמד על 41%.  תזרים המזומנים הפוטנציאלי של הקבלנים ממכירת דירות חדשות עמד בחודש מרץ על 9.1 מיליארד שקל, גבוה ריאלית ב-45% בהשוואה למרץ אשתקד. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה