נדל"ן ותשתיות

הבן נפטר מסרטן - האב תבע את האם כדי להשיג את דירתו

בית המשפט בקריית שמונה פסק לאחרונה על תיק משונה: צעיר מת בטרם עת והוריו הסתכסכו על רקע צוואתו. במרכז המחלוקת - נכס נדל"ן שנרשם על שמו של המנוח משיקולי מס
מערכת ice | 
גירושים (צילום unsplash, freepik)
לפני כשנתיים נפטר צעיר בן 28 מסרטן. הצעיר היה רווק ולא הותיר אחריו ילדים. לכן, משום שלא השאיר צוואה, שנה וחצי לאחר מותו התקבל צו ירושה הקובע כי רכושו יתחלק באופן שווה בין הוריו של המנוח. הירושה כללה דירה הרשומה על שמו. 
אותה הדירה היוותה סלע המחלוקת בתביעה שהוגשה אל בית המשפט למשפחה בקריית שמונה. פרטי התיק ופסק הדין פורסמו ב-yent. על פי הדיווח, האב טען כי הדירה שהייתה רשומה על שמו של הבן היא למעשה שלו, משום שהוא רכש אותה ושיפץ אותה. הדירה נרשמה על חשבון של הבן משיקולי מס בלבד
 
האב תבע את גרושתו ואת בתם המשותפת בטענה כי יש להעביר את הדירה אל בעלותו הבלעדית או להחזיר לו את שוויה. האב טען כי החתים את בנו על הסכם המתאר כי הדירה שייכת לאב. מנגד, טענו האם והבת כי המנוח רצה שאחותו תקבל את הדירה לאחר מותו. 
בית המשפט הכריע כי בנוגע לדירה עצמה אין לתת יד לרישומי מס פיקטיביים. המסמך שבו האב מתואר כבעל הדירה לא נחתם על ידי הבן ולא אומת על ידי עורך דין. בנוגע לתביעה הכספית פסק בית המשפט כי האב יהיה זכאי לסכום הכסף אך ורק אם גרושתו תבחר להישאר מוטבת של הצוואה. במידה והבת תהיה היורשת היחידה של הדירה לא יקבל האב את הסכום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה